Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten met de hoogte van mijn zadel.
Anita
Volgens mij zijn daar verschillende ideeen over. Mij is altijd verteld (en dat vind ik ook het prettigst) dat als je met je voet op je trapper staat in de maximale stand (dus met je been zoveel mogelijk gestrekt) dan moet je been ook vrijwel gestrekt zijn.
Sommigen vinden dat je zittend op je zadel met je voet nog plat op de grond moet kunnen komen, maar dat trek ik qua fietsen dus helemaal niet. Volkomen uitputtend.
Ben benieuwd wat de overige fietsfanaten hierover vinden.
Ik zet meestal mijn trapper helemaal naar beneden en probeer dan mijn been te strekken, lukt dit maar gebeurt het niet tijdens de gewone trapbeweging dan laat ik mijn zadel op die hoogte staan. Zo nu en dan als ik mijn fiets ‘casual’ gebruik zet ik mijn zadel wat om laag, hetzelfde doe ik bij tecnhische singletracks zo nu en dan, wanneer ik vervolgens vergeet mijn zadel weer op te krikken merk ik dat ik meer last krijg van mijn knieën, en de spier daar juist onder. Zadel hoogte is heus zeer belangrijk, rij geen grote afstanden als je zadel op de verkeerde stand staat, zo voorkom je veel ‘pijntjes.’
———————————————————
They call me legion, for we are many…
Omdat doorgaans genomen je niet veel fietst, daarom is het meestal raadzaam om dingen pas te veranderen in de winter.
Want je gaat een afstelling niet veranderen als je een beetje wilt veranderen, het is anders als je echt last krijgt van pijn oid.
Dan is het wel zaak te reageren, maar om iets anders op je fiets te gaan zitten is de winter geschikt.
MiketheBike
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?