Licentie

• legion

Is het mogelijk een KNWU-licentie te verkrijgen zonder lid te worden van een bij de knwu aangesloten club? Dit omdat geen clubs zijn bij mijn in de buurt die KNWU aangesloten zijn en een speciefieke MTB training aanbieden (ik heb geen auto, dus de club moet niet te ver weg zijn).

Alvast bedankt.

————————————————————–

They call me legion, for we are many…

• Willem

Stuur eens een mailtje met je vraag naar www.knwu.nl

• Harrie

Kon altijd wel. In wegwedstrijden moest je dan altijd in een witte trui rijden, maar voor MTB zal dat niet gelden.

Meel of bel eens naar de KNWU, daar zullen ze het wel weten. Of naar de consul in je district. (Assen - Van Hall ?).

Verder kun je natuurlijk op een ledenkaart/dagkaart wedstrijden rijden zonder lid te zijn van een club, maar dan zul je niet in elke categorie kunnen rijden, denk ik.

Club-lidmaatschap is natuurlijk niet al te duur (zoek bv de goedkoopste club, maakt niet uit waar gevestigd), misschien heeft het toch meer voordelen dan je denkt.

Ook een club in je eigen omgeving (waar, Assen?) kan misschien toch meer voor je doen dan je in 1e instantie mocht denken.

Clubs kunnen bv groepskorting aanbieden voor een sportkeuring, die je hoe dan ook nodig hebt voor die @#$* dure licentie, je hebt wat meer mogelijkheden om in (weg)wedstrijden uit te komen, en zo is er nog wel wat te bedenken.