Kleding

• Michel

Beste fietsers,

Begin deze zomer heb me een racefiets gekocht.

Nu het langzaam weer naar de hefst/winter toe gaat is mijn vraag als ik door wil blijven fietsen wat hoort dan absoluut in de gardrobe te hangen.

m.vr.gr.

Michel

• Harrie

Voor koudere zomerdagen en herfst:

- collant, dun (lange broek lycra)

- shirt lange mouw of jack

- must / hoofdband

- dunne overschoentjes tegen regen

- regenjackje tegen regen en wind

Voor winter

- must

- evt. dikkere overschoenen

- handschoenen

- liefst een thermopak, anders:

- thermojack / windjack

- dikkere, gevoerde collant (lycra broek)

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

• Robin

Exact, helemaal mee eens! ;-)

• legion

In de kou gebruikt men veelal drie lagen kleding, te weten; een hemd om transpiratie van het lichaam af te voeren; een trui van bijv. fleece voor warmte; en een wind en water dichte jas die liefst zelf ook nog enige warmte bied. Wind en waterdichtheid zijn erg belangrijk in die buitenste laag!!!

Persoonlijk vind ik het ook niet echt fijn om in de herfst / winter dezelfde bril te gebruiken als in de zomer, ik verwissel daarom mijn donkere glazen naar gele/oranje voor in regen mist en anderzins slecht zicht, of als het nog erger wordt gebruik ik gewone heldere glazen, zeker aan het einde van de middag, het wordt 's winters vroeg nacht en dan wil ik mijn bril niet af hoeven te doen…

————————————————————

They call me legion, for we are many…

• MiketheBike

Een goed “zweethemd” is geen sinecure, dus maw onmisbaar.

Of een hemd met winddicht voorpand zodat je borst niet koud kan worden.

Maar een onderhemd, fleece en een goed winddicht jack is voldoende in Nederland.

Grz

MiketheBike

• Robin

Onderhemden van Craft houden de warmte in de winter lekker binnen. In de zomer ventileert het uitstekend.

• MiketheBike

Probeer de shirts van Agu eens, blijven wit, geurloos wat je bij andere merken soms niet hebt. En een goede strakke pasvorm. Niet te strak, niet te los. En het gaat na verloop van tijd niet lubberen.

Ook te verkrijgen met windpand.

MiketheBike

• Pino

als we merken gaan noemen: Brijnje (spelling?) onderkleding, visnetachtig, luchtig in de zomer, isolerend in de winter. M'n meest gedragen kleding.

(ook in Pino-blauw)

• Harrie

Craft of Odlo.

's Winters (en voor- en najaar) met lange mouw en col.

• Robin

Bekijk voor het fietsen altijd goed de weersvoorspellingen op www.weeronline.nl. Kleed je daarop! Ga naar een wielrenspeciaalzaak, dus geen gewone huis-tuin-en-keuken-fietsenmaker om de hoek en laat je echt goed informeren over de verschillende soorten kledingcombinaties.