DT Revolution spaken

• MiketheBike

Geen last van, dat dachten ze wel bij de lange grip shifters. Maar in de praktijk valt dit wel mee.

Ik gebruik enkel de short grips.

Maar waarom XO, de 9.0SL schakelt net zo nauwkeurig en snel.

Net als de XT van Shimano ipv XTR.

Maar het is mooi spul.

MiketheBike

• legion

Waarom XO/XTR? eigenlijk heel simpel, ik wil het beste van het beste, kwa duurzaamheid, gebruiksgemak en het liefst ook kwa gewicht. Bij mijn beste weten kom ik dan op dit moment bij een XO uit…

• MiketheBike

Max rendement halen doe je niet met lichtere derailleurs.

Maar met de lichtste en draaiende onderdelen als wielen (velgen, spaken, biba's en buba's). Plus een licht zadelpennetje met licht zadel, vooral met klimmen voel je dit erg goed.

Maar dat moet je verder zelf weten.

Ciao

MiketheBike

• legion

Weet ik, dat wordt allemaal Easton, RaceFace en Mavic (Crossmax!!!)

• Harrie

Heb je je nu al een keer bij een club aangesloten of een licentie aangevraagd, Legion ?

• legion

Daar wacht ik mee tot volgend kalender jaar, je kan trouwens GEEN licentie aanvragen zonder dit lidmaadschap van een KNWU aangesloten club (n.a.v. eerder topic)

• Harrie

Dan kun je altijd nog kijken of er GRATIS clubs zijn, waar je geen contributie hoeft te betalen. Ik ben er geen voorstander van, maar voor jou misschien toch een tip.

Ik denk er zeker 1 te kennen.

“Vroeger” kon het trouwens wel, een licentie zonder clublidmaatschap. Nagevraagd bij consul of KNWU ?

• legion

Nagevraagd bij KNWU, maar het probleem is dat de dichtsbijzijnde club die ATB trainingen geeft en KNWU is aangesloten nog op een klein uur fietsen verwijderd is. Ik heb geen beschikking over een auto dus meot ik een club hebben die erg dicht in de buurt zit als ik daar ook wil trainen, en het liefst wil ik dit. Op het moment train ik zoooo onregelmatig dat ik soms aan het begin van het jaar (om ff een handig voorbeeld te noemen) zonder moeite naar 58 sprint, en een half jaar later heb ik moeite met 48 (ok, beetje overdreven) en dit komt dat niet omdat ik het accent van mijn training verschuif. Plus dat je lijkt me, een boel extra dingen makkelijker leert met hulp. Mee trainen met wielrenners lijkt me nix, ik kan ze heus bijhouden, zeker in een groepje maar ik ben geen wielrenner en zal het ook nooit worden…

—————————————————————

They call me legion, for we are many…