Toen ik vandaag uit mn werk naar huis reed op de fiets kwam ik in aanraking met een auto. Ik reed op een doorgaande weg en van rechts kwam een auto die echter haaientanden had en dus moest stoppen. Ik rijd meestal stevig door en had voorrang dus nam dat ook. In eerste instantie remde de auto af en ik reed dus door. Toen ik echter aan het oversteken was gaf die vent weer gas. Ik ging nog vol in de ankers, maar dat had geen zin meer en bovendien deed die vent geen enkele moeite om te stoppen terwijl dat makkelijk kon. Gevolg was dus dat die auto tegen de zijkant van mijn fiets aanbotste.
Het grootste probleem is nu dat ik geen zichtbare schade heb op een flinke slag in mn wiel na. Doordat er verder geen schade zichtbaar is is dit eigenlijk niet aan te tonen. Op het zicht is alles recht. Ik voel echter dat de fiets anders is dan voor de aanrijding en dat mn voorvork wel degelijk ontzet is (na 15.000 km denk ik mn fiets wel aardig te kennen). Wanneer het om een woon-werk-verkeer fiets ging zou ik er nog niet eens zo'n probleem van maken, maar ik gebruik deze fiets ook regelmatig voor fietsvakanties. Nu ik dus mn vork niet meer vertrouw zullen jullie begrijpen dat ik met deze vork niet meer met 70 km/h van een berg af zal denderen met volle bepakking. Ik heb namelijk een keer een vorkbreuk meegemaakt bij een snelheid van 25 km/h en ik wil de gevolgen bij een hogere snelheid niet weten. Mijn vraag is kan ik deze niet aantoonbare schade op de een of andere manier verhalen of zal een nieuwe vork (die er zeker ingaat) uit mn eigen zak betaald moeten worden?