Hallo,
Ik wil een ATB gaan kopen, ik denk een Raleigh Utah. (http://www.raleighbicycles.nl/zoomutah.html) Weet iemand een site waar foto's van de Raleighs Utah en/of andere staan? (in de beschikbare kleuren)
Alvast bedankt!
Groeten, Ton
Ik zou de fiets graag willen gebruiken om door het bos te fietsen en afstanden te fietsen. De prijs ligt max. bij de 300 euro. Dus de Raleigh Utah of de Sedona. En dan nog: ik krijg 25% korting want de fietsen zijn gebruikt op een beurs ofzo en mijn ouders betalen mee.
En een Raleigh is niet nix, dus ik zou graag foto's willen zien, technische specs (hee, die staat op de site: http://www.raleighbicycles.nl/atb.htm) enzo.
Alvast bedankt,
Groeten, Ton
Dit ga je niet willen lezen maar ik zeg het toch, als waarschuwing min of meer, ik raad je ten zeerste aan om door te sparen voor een duurdere (over het algemeen betere) fiets. Probeer als het half kan minimaal Shimano Deore te krijgen (dit betreft het schakel systeem) en iig 24 versnellingen. De derailleur die op deze raleighs zit is van een dusdanige kwaliteit dat regelmatige ontmoetingen met de elementen zijn levensduur heeeeel erg zullen beperken. Sterker nog, ik blijf er bij dat deze ATB's niet echt bedoeld zijn om van de verharde paden af te gaan. De aandrijvingen zal veel te lijden hebben van de omstandigheden in het terein. Daar komt bij dat je voor 21 versnellingen minder makkelijk degelijke vervanginsonderdelen kunt vinden (en die zullen niet lang op zich laten wachten) en het is ingrijpender om up te graden naar 27 versnellingen omdat de body van de naaf korter is. Dit geldt respectievelijk minder en niet voor 24 versnellingen. Daar staat tegenover dat 300 Euro een hele smak geld is voor een 14 jarige, laat je in ieder geval niet ontmoedigen!!! Ik raad je aan om eens tussen tweedehands fietsen rond te kijken. Dan kom je over het algemeen voor hetzelfde geld uit op een betere fiets. Als ik je een duurdere nieuwe fiets zou moeten aanraden dan zou dat de Giant Terrago zijn, degelijk, prima om mee te beginnen, goede prijs/kwaliteit verhouding en je kan er nog jaren mee door, ook als je duurdere, betere of gewoon andere onderdelen wilt, geen probleem…
Sterkte met je keuze en alvast veel rijplezier.
———————————————————
They call me legion, for we are many…
Ik heb het gelezen.
Ik ben die echt van plan om over zeer ruig terein te gaan fietsen, maar over bospaden. Ik heb al ervaring met Raleighs. Ik heb een tweedehands Raleigh Shorttrack die een beetje rommelt en waarmee ik niet echt van de geasfalteerde weg af durf omdat ik bang ben dat het stuur weg vliegt, of dat er een hele zwerm fietsonderdelen achter me liggen. Nou ja, ik ben wel eens door een weiland gaan fietsen, laagste versnelling, lekker door de modder ploegen maar toen is mijn derailleur helemaal omgebogen. (ik had er al problemen mee)
Ik ga een Raleigh kopen, tja waarom? Dat is passie. Raleigh is goed, en dan wil ik een Raleigh fan worden.
Ik ga de Raleigh Sedona of Raleigh Diego kopen. (ligt d'r aan of ze mijn maat hebben )
Dus als nog iemand opmerkingen, foto's, ervaringen ofzo heeft: alvast bedankt!
Groeten, Ton
Ik ben idd geen fan van Raleigh, maar daar gaat het in dit geval niet eens om. Als je die fiets koopt koop je natuurlijk niet alleen Raleigh, er zitten tal van onderdelen op van ander fabrikaat, en deze zijn over het algemeen niet echt geschikt om mee te gaan mountainbiken, geef liever een beetje meer geld uit (doet ook een beetje meer pijn ) en koop een fiets met onderdelen die langer mee gaan, in jouw geval zal dit een Omeso of Cayusa worden van Raleigh.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?