Naar aanleiding van het topic ‘schade bij ongeval’ dat inmiddels is opgelost heb ik een vraag. De basis van mijn huidige vakantiefiets was 2 jaar geleden de Giant Jubilee, een speciaal model van Giant dat in beperkte oplage is gemaakt. Deze fiets had een zeer gunstige prijs/kwaliteit verhouding en bevatte een aantal onderdelen/accessoires die normaal bij een duurdere klasse worden gebruikt. In de loop van deze 2 jaar heb ik veel aan de fiets veranderd en eigenlijk alle onderdelen waarop nog ‘bespaard’ was vervangen door duurdere. Ik heb de fiets dus helemaal aan mijn eigen wensen aangepast. Het enige dat dus nog niet helemaal aan mijn specificaties voldeed was de voorvork. Nu mijn vork door het ongeval vervangen moet worden zou ik deze dan ook graag vervangen door de vork van de Giant expedition (oude model). Deze vork is niet alleen sterker, maar ook de low-riders kunnen op een veel betere manier worden bevestigd. Het frame van de Jubilee is hetzelfde als dat van de expedition. Ook de maten en vorm verschillen niet. Nu is mijn vraag weet iemand of deze vork zonder meer in mijn fiets past (afgezien van het kleurverschil)? Een vriend van me heeft een expedition en voorzover ik het kan beoordelen is ook de manier waarop de vork bevestigd is precies hetzelfde. Ik ben benieuwd of iemand me hiermee kan helpen. Zijn er nog andere redenen waarom jullie het wel / niet zouden doen?