marmotte 2002

• Ryan

Vince,

Ben toch ff benieuwd. Die foto's, zijn die genomen op de top van galibier??? Dan heb je behoorlijk pech gehad, toen ik daar langskwam scheen de zon zelfs, al heb ik gehoord dat de eersten weer in de sneeuw hebben gereden. Dan zijn de omstandigheden toch wel wisselend geweest! Wel een leuk verhaal trouwens, doet altijd goed om de ervaringen van anderen terug te lezen, dat weet je weer dat het echt zwaar was!

Ryan

• Harrie

Transalp = MTB

Marmotte & Oetztaler Radmarathon zijn WEG.

• vince

we hadden zon in Valloire. Hebben toen een uurtje in de berm in de zon gezeten.

vlak onder de top van de Galibier hebben een aantal NL-ers me geholpen met mijn remmen.

Toen ik weer uiteindelijk weer op de fiets stapte reed ik dus in de mist.

• Bou

Dat weet ik.

Ondanks dat de Oetztaler Radmarathon op de WEG is, zou ik toch graag wat ervaringen hierover horen. (ik fiets nl vooral op de weg, zoals bv samen met Vince de Marmotte)

• legion

Lijkt me gaaf om zo'n transalp o.i.d. te rijden, maar wordt er ook een apart klassement opgemaakt voor junioren??? En wat voor (wedstrijden) hebben de meeste van jullie gedaan voordat je de overstap maakte naar marathons? Zijn er specifieke aandachtpunten in de voorbereiding?

• legion

PS, ik heb het dus over MTB marathons of lange afstand wedstrijden

• Harrie

Wedstrijdervaring lijkt me overbodig. Maar misschien wel handig.

Als je voldoende training in de benen hebt moet het ook zonder wel lukken.

Genoeg evenementen om je voor te bereiden, eigen krachten te testen en meten: trainingstochten met andere MTBers, georganiseerde veldtoertochten, cyclosportieven (Hondsrugclassic, Fietschallenge, etc.).

Duitse MTB Marathons zijn voor iedereen toegankelijk en je ziet er vogels van allerlei pluimage door elkaar. Da's ook juist de charme.

Verder worden er meerdere afstanden verreden en je kunt tijdens het evenement nog kiezen hoe ver je wilt (finishen of nog een rondje erbij).

Gewoon een keer uitproberen dus.

Voorbeeld: Vulkan Bike Eifel-Marathon of St. Wendel zijn dit jaar nog (september).

Sterkte.

• legion

Maar geen verschillende leeftijdsklassen dus?

• Harrie

Ook nog !

Afgelopen weekend was ik in Smallenberg (Sauerland Marathon) en daar waren de volgende categorieen:

- junioren

- heren

- senioren I

- senioren II

- dames junioren

- dames

- dames senioren

en dat weer opgesplists in 65 en 115 km.

Er worden klassementen opgemaakt per afstand, per categorie en totaalklassementen per afstand.

• legion

Kijk, dat wou ik weten, thx Harrie, en misschien zie je me er nog wel eens rijden binnenkort. (kijk uit naar die enorm strak getunde NRS 960 :D)