Helm

• Ton (14)

Hallo,

Ik zoek een heml, die geschikt is voor Mountainbiken. (een helm dus)

Maar niet zo maar een, nee, eentje die geen 70, 90 euro kost. Das een béétje veel voor een hobby…

Weet iemand of er helmen zijn voor minder? Eventueel merknamen.

Alvast bedankt en groeten, Ton

• MiketheBike

Tweedehandsje of een Rudy Project, Agu, Briko.

Helpt dat een beetje?

MiketheBike

• Robin

Waarom mag het niet 70-90 euro kosten? Je gaat toch zeker niet bezuiningen op het belangrijkste van je lichaam….je hersenen?!?!

Laat je goed adviseren en kijk uit naar een helm die goed bij je past en voldoende bescherming biedt.

Selev en MET heeft kwalitatief erg goede helmen. Zo zijn er nog een aantal merken, maar zoals het met alles is, is kwaliteit niet voor een dubbeltje te krijgen.

• Aernout

In elk geval NIET tweedehands kopen! Je weet nooit of ie al eens een klap heeft gehad. Zelfs als er aan de buitenkant niks te zien is kan hij van binnen kapot zijn en daardoor niet meer effectief on een volgende klap op te vangen.

• legion

TWEEDEHANDS HELM!!!! Als je dat serieus overweegt heb je hem ook niet nodig, waar nix zit kan ook nix beschadigen… Als je namelijk een keer op je helm gevallen bent kan het binnenwerk zo beschadigd zijn dat hij een tweede keer de klap niet goed meer opvangt, dit kan zelfs al gebeuren als je een beetje ruw omspringt met je helm. Het probleem is dat het vaak aan de buiten kant absoluut onzichtbaar is, heb je je helm “nodig” gehad dan moet je hem vervangen dus! Sommige helmen kunnen ook met verloop van tijd hun kwaliteit verliezen, NOOIT EEN TWEEDEHANDS HELM KOPEN DUS!!!!!!!

Merken als Met en Lazer hebben redelijk goedkope helmen, maar de praktijk leert dat je een (goedkope) helm met slechte ventilering/pasvorm vaak thuis zult laten omdat hij absoluut oncomfortabel is en zelfs in de weg zit, probeer dus wel te zorgen voor een helm die redelijk zit en niet dienst kan doen als een theemuts…

PS Ton, heb je al een fiets gekocht?? Zo ja, welke is het geworden??

• Ton (14)

Een tweede hands was ik sowieso niet van plan. Met 90 eurootjes is wel (±) 200 guldentjes, en dat is een beetje veel voor een jongetje van 14. Maar ik heb mijn hersenen misschien nog wel eens nodig in de komende 60 jaar, dus ik wil wel een helm kopen. En als ik geen goedkopere vind, tja, dan moet dat maar…

Ik ga binnenkort eens rond kijken is winkels wat voor een helmen ze verkopen en in welke prijs klassen ze zijn.

En de fiets, Legion, is een Raleigh Diego geworden. :)

• Aernout

legion schreef:

> Merken als Met en Lazer hebben redelijk goedkope helmen, maar

> de praktijk leert dat je een (goedkope) helm met slechte

> ventilering/pasvorm vaak thuis zult laten omdat hij absoluut

> oncomfortabel is en zelfs in de weg zit, probeer dus wel te

> zorgen voor een helm die redelijk zit en niet dienst kan doen

> als een theemuts…

Voor zo'n 50 euro heb je best een redelijke helm hoor. Maar verder ben ik het met je eens.

Op zo'n helm moet je niet teveel moet bezuinigen, want:

1. Het gaat om je veiligheid

2. Je hebt dat ding (als het goed is) elke rit op en dan moet ie goed, comfortabel en mooi zijn. Een helm is sowieso erg goedkoop ten opzichte van de fiets waar je op rijdt dus waarom die paar tientjes proberen te bezuinigen?

Zelf heb ik een Met Ippogrifo (ca 85 euro) en ik vind het een perfecte helm. Goede ventilatie, hij ziet er cool uit en ik merk amper dat ik hem op heb (–> het bewijs dat ie comfortabel is)

• legion

Ik had het al gezien in het andere topic, bevalt de eereste indruk een beetje???

En voor maximaal 90 euro heb je nog een vrij ruime keus aan helmen, ook voor degelijke, goed geventileerde helmen, gewoon ff zoeken…

• Ton (14)

De fiets bevalt me zeer goed. Ik ben nog niet naar de bossen gegaan, maar wel van de weg af.

• MiketheBike

Tom,

Als je nog even wacht met een helm kopen, er komen binnenkort opruimingen van de “oude” helmen die plaats moeten maken voor de 2003 modellen.

Voor een leuke prijs kan je dan vaak een goede helm kopen.

Ik bedoelde met tweedehands een helm van iemand waarvan de helm niet lekker zit.

Met aankoopbewijs etc of kopen van iemand die je kent.

Maar een nieuwe is inderdaad veel betrouwbaarder.

Suc6

MiketheBike