Er is al een keer een vraag geweest over fietskleding, maar toch wil ik de vraag nog iets specifieker stellen.
Ik fiets dus alleen met mooi weer (d.w.z. niet als het regent of hagelt of sneeuwt) ‘s ochtends vroeg (half zeven) en ’s avonds (5 uur) gedurende een uur van mijn werk naar huis en terug. Ik wil daar graag mee doorgaan, ook nu het wat donkerder en koeler wordt.
Ik heb een fietsshirt (type “Rebecca” van AGU) en een soort dun jasje van hetzelfde materiaal met langere mouwen (van Vermarc). Ik doe er op dit moment een gewoon shirt onderaan als zweetshirt. Maar het is behoorlijk fris 's morgens!! Okee, na een minuutje of tien krijg ik het lekker warm (inclusief zweet en zo), maar aangezien het vanaf nu alleen nog maar kouder wordt, zie ik de spreekwoordelijke bui al hangen!
Ik zie in die folders (AGU, Shimano) diverse windbrakers genoemd. Het ziet eruit als een jasje. Stap ik laatst een fietsenwinkel binnen, vraag naar een windbraker, krijg ik een soort net-hemd te zien met korte mouwen dat je onder je overige kleding moet aan doen. Iets anders kenden ze daar niet.
Wat is nu een windbraker en waar moet ik op letten, gezien mijn ‘fietspatroon’. Hoe zit dat met “windbraker-broeken-met-lange-pijpen” en kunnen jullie me wat merken noemen?
Alvast bedankt, guys!!!