Klassieke racer

• Maarten

Hallo!

Wat is een jaren ‘80 Eddy Merckx met campa en mavic (goede staat) ongeveer waard? Op een engelse site werd over vele honderden euro’s gesproken; leek me wat veel?

Veel dank, Maarten.

• Harrie

Ik denk dat de “ouderwetse” Eddy Merckx inderdaad wel wat waard is als klassieker (dus die frames die uit de tijd stammen dat Merckx zelf nog geen fabriek had).

Verder hangt het natuurlijk sterk af van de staat waarin ie verkeert (De fiets of het frame dus; Eddy zelf verkeert al jaren in slechte staat).

• Maarten

Dank, Harrie!

Staat van fiets: frame 7, vork 6, campagnolo 8. Kun je nu een globale prijsindicatie geven?

• Harrie

Hele wilde gok: 300 Euro ???

De emotionele waarde moet al erg hoog liggen wil iemand “veel” geld voor zo'n fiets neer tellen.

Besef wel: de fiets wordt alleen maar meer waard als je er niet op rijdt en als alles in goede toestand blijft.

Voor de liefhebber lijkt het me verstandig dat je een preciese specificatie gaat maken en ergens een fotootje dropt.

Zelf heb ik weinig tot niets met Merckx, maar zo'n hele ouwe lijkt me wel grappig als hebbeding. Net als een Masi of Cinelli bv.

• SNORKEL.

Als je van leuke oude fietsies houdt kijkt dan eens op www.campyonly.com.