Wie helpt mij met mijn keuze

• Kees

Hallo,

Ik wil een nieuwe fiets hebben.

Ik gebruik hem dagelijks voor naar mijn werk en wil niet te veel geld uitgeven. Verder wil ik een hybridefiets eigenlijk het liefst met gripshift.

Op dit moment heb ik 3 fietsen op het oog.

Giant explorer ca. 400 euro

Giant allrounder ca. 400 euro

Union bronze peak ca. 530 euro

Welke van de 3 kan ik het beste nemen of heeft iemand nog een goed goedkoop alternatief?!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Dick

Kijk eens op de wesite van Bikkel, www.bikkelbikes.com. Ik rijd nu anderhalf jaar op de Berghem, een uitstekende fiets met goede onderdelen (SRAM 5.0 24 versn. derailleur met gripshift bediening, kwalitatief vergelijkbaar met Shimano Deore). Prijs 630 euro. Mocht die prijs te hoog zijn is er ook nog de Geulhem voor 420 euro (3 keer winnaar in zijn categorie van de ANWB fietstest!).

Via het adres en telefoonnummer op de website ben je zo achter een dealer in de buurt. In mijn geval was die er niet, maar Bikkel regelde aflevering via een rijwielzaak in de buurt….. over service en klantvriendelijkheid gesproken!

Succes met het maken van een keuze!

• Kees

Waar kan ik de ANWB test ergens terug vinden?

• Dick

De tests stonden in een, tot dit jaar uitgegeven blad van de ANWB. Het kwam eenmaal per jaar uit en de naam van het blad was “Fietsen” met daarachter het jaar.

De tests van de Bikkels stonden voor zover ik me herinner in Fietsen ' 97, 98 en 2000, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Mogelijk kan de ANWB je er nog aan helpen. Het waren ieder jaar tests van zo'n 20 fietsen in verschillende prijsklassen.