huurfietsen gestolen

• pieter

van een bevriende fietsverhuurder in Den Haag zijn afgelopen weekend 17 fietsen uit een vrachtauto gestolen. Het gaat om zgan “gewoon model” blauwe Batavus “Holiday” fietsen. Dat model wordt uitsluitend voor de verhuur gebouwd. Ze worden wel na het verhuurseizoen doorverkocht, het huurseizoen is nog niet voorbij. Huurfietsen zijn niet tegen diefstal te verzekeren. Als je ze ziet: tel 112.

• Ace

Erg lullig, maar 112 is voor iets ernstigere situaties bedoeld. Bel gewoon 0900-8844 en daar helpen ze je wel verder….

Je wilt bovendien geen boete voor oneigenlijk gebruik van het alarmnummer, neem ik aan?

Ace

• pieter

voor de combinatie van retour fietsen plus aanhouding daders geeft de eigenaar (verhuurder) een beloning van 1000 euro

• legion

Jah, denk maar niet dat die *****wouten fietsendieven aan gaan houden. Weet je wat ze hier zeggen als je een gestolen fiets aangeeft: “Jat maar een nieuwe” je hebt nix aan ze!!!!!!

• pieter

In dit geval lijkt het erop dat “wout” wel degelijk geinteresseerd is. Waarschijnlijk omdat: het gaat om 17 fietsen in één keer, met duizenden euros schade na inbraak in een vrachtauto, en ook omdat de verhuurder er zijn brood mee verdient.

De fietsen zijn goed herkenbaar: zgan blauwe Batavus “holiday” fietsen met terugtraprem. Holiday wordt alleen voor de verhuur gebouwd. Ze komen uit Den Haag. Lijst met framenummers is beschikbaar.

• legion

Een slimme dief loost die dingen niet in nederland, iedereen weet dat dat huurfietsen zijn (zijn toch die batavussen met die oversized downtube en uitgefreesd framenummer????). Maar iig sterkte!

• pieter

Ik vraag me af in welk land ze zitten te wachten op fietsen met een terugtraprem, zonder versnellingen, en dan nog de moeite waard om ze erheen te vervoeren. Ze leveren vast niet meer op dan 50 euro per stuk. Naar Polen (ik noem maar een land waar gestolen goed heengaat) brengen is al gauw duurder dan de opbrengst.

• legion

Tja, zit wat in, maar huurfietsen ongemerkt verkopen in Nederland is lastig….