Stuur hoger / ahead set

• Gerben

Hoi,

Ik heb een draadloos balhoofdstel (Ahead set) en wil mijn stuur iets hoger zetten. Nu kan ik natuurlijk een wat steilere stuurpen kopen, echter ik wil het eerst proberen met extra “spacers”onder de stuurpen. Hoe ver kan ik daarmee gaan, aangezien de stuurpen minder over de voorvorkbuis heen schuift en dus minder grip heeft?

De stuurpen steekt nu ong. 3mm boven de voorvorkbuis uit (standaard speling voor Ahead set) en is 4 cm hoog.

• MiketheBike

Zou er niet veel mee experimenteren.

tot maximaal 1/3 van het totaal.

Maar vraag het voor de zekerheid na bij de dealer (lbs) of fabrikant over distribiteur.

Over welk merk praten we, en welke fiets?

MiketheBike

• Joost

Minder dan 5 mm overhouden lijkt me niet echt verstandig. Dan zou je een spacer van 2 mm moeten gaan gebruiken, maar ook het vinden van dit exemplaar lijkt me een aardige opgave. Ik zou toch kiezen voor de steilere stuurpen.

• Gerben

Ik heb een Giant TCR2; voorvorkbuis is van aluminium; stuurpen is een Ritchey WCS. Ik heb er twee spacers van elk 0,5 cm aan toegevoegd, waardoor de voorbouw nog ong. 2,6 cm over de buis heen schuift en er 1,4 cm boven uitsteekt.

Wat bedoel je met 1/3 van het totaal?

Gerben

• MiketheBike

Nu niet meer hoger zetten als je je leven lief bent.

Bel anders even met Giant in Lelystad, of vraag het even aan Harrie van de mountainbike pagina.nl

Suc6

MiketheBike

• Gerben

Ik heb gisteren navraag gedaan bij Kivada in Middelrode en kreeg als wedervraag of ik levensmoe was :) Nou denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen aangezien de stuurpen voor 2/3 nog om de voorvorkbuis kon klemmen, maar voor mijn gemoedsrust heb ik toch maar een wat steilere stuurpen gekocht (Ritchey comp. 73/17 graden). Daar kan ik voor € 22,- geen buil (of erger) aan vallen.

• Harrie

Je pen stond echt veel te hoog. Hopelijk staat ie nu lager.

In ieder geval moeten beide bouten waarmee je je pen aan de vork klemt onder de bovenkant van de buis liggen.

Je had 3 mogelijkheden:

a: pen gebruiken die verder naar boven wijst (eerst eentje lenen, evt verstelbaar?).

b: verlengstuk voor balhoofdbuis kopen (vind ik minder aardige oplossing)

c: nieuwe vork