Je moet ervanuit gaan dat Engeland vrijwel geen fietspaden kent. Met je racefiets ben je nagenoeg aangewezen op het fietsen op de gewone verkeerswegen. Daar is veelal net te weinig ruimte om auto's gelegenheid te geven in te halen, wat sommige automobilisten met veel misbaar te kennen geven: zo van: F*k off you're in my way! (rot op je zit me in de weg!). Fietsers hebben in Engeland weinig in te brengen. Voor ritjes van A naar B, bv naar school wordt in Engeland hoogst zelden de fiets gebruikt. Scholen hebben meestal geen fietsenstalling. Weinig Engelsen DURVEN hun kinderen op de fiets naar school te sturen. Bang dat ze in een kist terug komen. Huis tuin keuken-fietsen komen dan ook heel weinig meer voor.
Tip: Tussen Southampton en Bournemouth ligt het New Forest, een heel leuk gebied waar je volgens mij lekker kunt fietsen, maar blijf weg van de centrale hoofdweg. Let op: er lopen daar New Forest Ponies (paarden dus) los over de straten. Ze zijn geen mensen gewend, behalve voor voedsel: afblijven! Ze bijten weleens handen af! Een waterpistool houdt ze wel van je af.
Ander iets is de leverbaarheid van onderdelen voor je fiets. In Engeland is mij opgevallen dat de weinige fietsenwinkels bijna uitsluitend ATBs verkopen, en dus daarvan wel onderdelen hebben. Southampton is een grote stad, ik hoop dat je daar een winkel kunt vinden met racefiets onderdelen, zoals banden.
Over het links rijden hoef je je helemaal geen zorgen te maken, dat gaat vanzelf.