Hallo, ik ben van plan om van de winter met m'n racefiets naar m'n werk te rijden(circa 50 km/dag). Welke kleding adviseren jullie mij? Waar moet ik op letten? Welk materiaal? Welk merk? Andere tips?
Oei, we worden persoonlijk :-) Nu moet ik oppassen.
Als ik naar buiten kijk vrees ik dat het weer de auto wordt.
25km heen, zeg maar een uur.
Kun je op het werk douchen, ben je van plan iedere dag te gaan of alleen als het fraai weer is?
In ieder geval werken aan een flexibel lagensysteem, waarmee je in alle seizoenen geholpen bent.
Als je alleen gaat rijden als het droog is heb je aan de buitenkant iets “windbrekerachtigs” nodig in de geest van een windstopper.
Voeten in overschoenen of plastic verpakken, ruime schoenen waarin de tenen lekker kunnen bewegen zonder klemmen.
“De helft van de warmte gaat door het hoofd verloren”. Klopt misschien niet helemaal, maar denk aan goede muts of “balaclava” onder een helm.
Lekkere handschoenen.
Isolerende lagen door diverse fleeceachige lagen, genre skipully met kraag zonder rits, korte hemden.
Op het lichaam altijd iets polypropyleens achtig dat zweet afvoert.
De “traditionele” fietsshirts hebben eigenlijk alleen als functie dat er zakken inzitten voor sleutels en een binnenbandje en dat de naam van de sponsor er goed opstaat.
Dus: 1/ zweetafvoerende laag,
2/ isolerende laag (-en),
3/ beschermende laag.
Kijk eens de websites van ODLO, Craft, Helly Hansen, Gore na over het kleden in lagen.
Trouwens, Judith: Bogner maakt PRACHTIGE dameskleding. Zal wel een paar centjes kosten, maar dan heb je ook wat. Geen idee of het in Nederland te krijgen is, de site beweegt veel maar zegt niet veel.
(Geen commerciele relatie)
Luxe: GoreTex broek, kost een paar centjes, maar dan heb je ook wat.
Addendum: Altijd een lange broek met bretels waardoor de onderrug ook goed bedekt wordt. Weinig zaken bezorgen me zo snel kippevel als het zicht op een onbedekt onderruggetje.
Lange broeken met zeem zijn niet erg handig. Zoals Mike aangeeft: korte broek met zeem en daaroverheen een lange broek.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?