Ik heb een dochter van bijna negen jaar en zoek een fiets voor haar. Moet ze dan een 24 of 26 inch wielmaat hebben. Sommige zeggen het een en sommigen zeggen de andere maat. Ze is 142 cm. lang.
Hallo,
Lees dit artikel eens:
http://www.ouders.nl/xpro2000-05.htm
De juiste maat
De maat van een fiets wordt doorgaans uitgedrukt in de vorm van de bijbehorende bandenmaat (in inches). Daarbij gelden de volgende vuistregels:
12 inch is geschikt is voor 2- tot 3-jarigen (lengtemaat van het binnenbeen 35-40 cm)
16 inch voor 4- tot 6-jarigen (beenmaat 43-55 cm)
20 inch voor 7- tot 11-jarigen (beenmaat 58 cm).
Vanaf 11 jaar past het kind op een volwassen fiets met een klein frame en 26 inch banden. Uitzonderingen in lengte daargelaten natuurlijk.
Groetjes
ik ben zelf 8 jaar fietsenmaker geweest in de betere speciaalzaken en het beste om te doen is of de binnenbeenlengte opmeten van uw dochter,dan heb je namelijk de afstand pedaal tot zadel.
zoek vervolgens een fiets die in de laagste zadelstand de goeie maat is en kijk vooral of uw dochter er goed op kan fietsen.
dan kan de fiets wel een tijdje mee.
het is logisch dat uw een fiets wilt hebben die meegroeit maar veiligheid is het belangrijkste.
dit is pure ontzin
de maat van de fiets is heel persoonlijk ieder kind heeft andere maten
koop een fiets zeker niet te groot.
ga op het zadel zitten wanneer deze op zijn laagste stand staat. dan moet je met de punten van je schoenen van allebij de voeten de grond raken. op het moment dat de pedaal dan op de laagste stand staat is de been niet oversrekt en kan je nog normaal op en afstappen. zo blijft het allemaal veilig in het verkeer. ik kan me mateloos ergen aan ouders die alleen maar kijken naar het groeien van het kind.
ja na twee jaar zijn ze al uit de fiets gegroeid maar hoelang doen ze met kleding
kinderen kosten geld. je laat ze op een fiets wel het verkeer in gaan. wat kost een nieuw kind ??
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?