Sachs 12 versnellingsnaaf

• R Eugelink

Ik ben op zoek naar onderdelen en technische informatie over de Sachs Elan

12 versnellingsnaaf.

Deze zit gemonteerd in een gazelle fiets waarvan de 6e versnelling doorslaat.

Wie weet of deze te repareren is en waar ik onderdelen kan kopen, of eventueel waar ik deze naaf kan laten repareren?

• Mario

Je hebt kans dat als hij doortrapt op de 6 de versnelling dat dit tandwiel versleten is, helaas zijn van deze versnellingsnaaf geen tandwielen meer te koop, hij is namelijk uit de handel genomen.

Ik heb laatst wel nog zo'n probleem opgelost door een ander tandwiel van sachs passend te maken door weg te vijlen van een nok in het tandwiel.

Je moet wel nog op de breedte van het tandwiel letten want sommige hebben er nog een vulschijf aan vast zitten.

Succes ermee, mario

• pieter

Het lijkt mij dat Sachs nog onderdelen van oudere naven moet hebben. De fietsenwinkel kan ze vast nog wel bestellen. Let op: de kosten kunnen heel hoog zijn. Ook documentatie moet leverbaar zijn. (bij koch en kleeberg)

• Leslie

Je moet naar de leverancier van de fiets gaan die moet naar de fabrikant van de fiets gaan bellen dan krijg je een kompleet nieuwe naaf want er is geen gereedschap in de vakhandel om ze te repareren ik ben fietsenhersteller en heb zelf 2 maanden geleden een nieuwe elan naaf in een rih fiets van 3/4 jr oud gezet en dat was garantie.

Hoop dat de fietsenzaak meewerkt groeten Leslie.