Verende zadelpen

• Esther

Ik ben voor mijn Gazelle Impuls op zoek naar een verende zadelpen.

Wie heeft hier ervaring mee en weet welk merk hiervoor geschikt is en waar deze te verkrijgen is.

• de man

een verende zadelpen is een beetje onzin.

• Pino

Wat is het gebruik van die fiets? heb je specifieke klachten om een verende pen te overwegen?

Eerste vereiste is altijd een goede zit op de fiets. Een internet discussie is helaas maar zelden het middel om daar achter te komen. Ervaren fietsers bij goede rijwielzaken kunnen je hopelijk op weg wijzen.

Als je altijd op glad asfalt rijdt is een verende pen symptoombestrijding. Als je veel over wortelpaden rijdt kan een verende pen een geschenk uit de hemel zijn.

• MiketheBike

Er zijn diverse merken, oa Rock Shox, BBB, Trans X.

Verschillende manier van vering, dmv veren, elastomeren etc.

Kwaliteit verschilt ook heel veel.

Maar als je veel op de openbaren weg rijdt, zou ik persoonlijk kiezen voor een gewone zadelpen. En een goed zadel.

MiketheBike

• Esther

Ik fiets veelal in het bos en weinig op de weg (ja, om in het bos te komen, maar verder eigenlijk niet). En ik heb veel last van mijn rug, een paar ruggewervels zijn krom. Ik heb van meerdere personen met dezelfde klachten gehoord dat een verende zadelpen meer klachten kan verhelpen.

• Pino

Een verende pen zou je klachten mogelijk verzachten en/of later doen optreden, maar als ik je verhaal lees, denk ik dat een verkeerde houding waarschijnlijk de oorzaak is.

Ik heb wel meer dames op dezelfde fiets als degene die jij hebt gezien die veel te ver voorover en te diep zaten.

Mocht je een plaatje van jou op de fiets hebben (van opzij), zou er misschien meer te zeggen zijn.

De verende pennen die het echt doen (uit eigen ervaring) zijn de “parrallelogram” pennen (Cane Creek Thudbuster, SR Suntour) zijn flink aan de prijs . Telescopische pennen werken een heel stuk minder.

In eerste instantie zou ik denken aan een kortere en hogere stuurpen. Meer comfort is in het bos ook (goedkoop) met een lagere bandenspanning te verkrijgen. Je kunt waarschijnlijk tot een 2 atm zakken.

• MiketheBike

Rock Shox seatpost geveerd

Prijs: Bieden

Beschrijving: Verende zadelpen, zgan, 27,2mm x 350mm

Foto: Klik hier om de foto te bekijken

Naam: Kappenburg

E-mail: E-mail de gebruiker.

Telefoonnummer: 06-22528055

Provincie: Gelderland

Plaatsings datum en tijd: 07-11-2002, 20:44:56

Aantal maal gezien: 59

Gespot op marktplaats.nl, bij fietsen, dan onderdelen.

• Esther

Thanx, ik zal 's ff kijken. Ennuh is nog mooi dichtbij ook (ik woon nl. ook in Apeldoorn).

• Esther

Ik denk dat ‘ie er al af is (of ik ben gewoon blind, dat kan natuurlijk ook, ik mis wel vaker iets) want ik kan ’m niet vinden!

• Esther

Stel dat ik inderdaad een verkeerde houding zou hebben, is dit dan nog wel af te leren. Ik ben nog jong (19 jaar) en fiets nog niet zo heel lang (jaartje of drie), maar 't is wel een gewenning natuurlijk.