macro-omgeving

• Jouk Pols

Goededag,

Ik kom met een moeilijke vraag denk ik.

Ik moet voor school de fietsbranche analyseren met een groep. Ik ben veroordeeld tot de macro-omgeving, dat houd in;

demografische, economische, politiek-juridische, ecologische, sociale, technologische factoren/ontwikkelingen

in de rijwielbranche onderzoeken.

Heeft iemand een tip??

Alvast bedankt, ik heb hulp echt nodig!

gr.

• MiketheBike

?

• Val

Ja, je hebt een makro in Amsterdam,. Ga daar ook eens vragen. Ze zullen er vast en zeker ook fietsen hebben. Maar of ze er verstand van hebben.

Succes./……….

• Harrie

Ik denk dat je contact moet zoeken met overkoepelende organisaties in de rijwielbranche in Europa.

We vinden het allemaal heel gewoon dat we overal kunnen en mogen fietsen en dat er zoveel naar school en werk fietsen of boodschappen doen.

Echter: we zijn hierin een behoorlijke uitzondering.

De fietsinductrie wil natuurlijk dolgraag dat in andere Europese landen net zo veen gefietst wordt als bv in NL en Denemarken.

Daarvoor worden/zijn diverse organisaties opgezet.

Zoek eens naar:

Cities for cycling

Colibi

http://www.ibike.org/economics/

http://www.colibi.com/

• D. van der Wal

De macro-omgeving is redelijk algemeen dus wat dat betreft heb je nog geluk dat je de meso en micro-omgeving niet hoeft te doen. Zoek gewoon even op de site van het Centraal bureau voor de statistiek www.cbs.nl naar een aantal algemene macro-economische factoren / ontwikkelingen. Met een klein beetje creativiteit en research op google oid moet het niet echt moeilijk zijn deze op de rijwielbranche toe te spitsen.

• Frank

jeetje joh wat weet jij veel zeg

• Frank

jeetje jij bent ook al zo iemand die veel weet

• Harrie

Nou, valt best tegen. Maar een paar jaartjes in de rijwielbranche werkzaam en wat surfen of internet kan wonderen doen. Ik hoop niet dat ik iemand tot last ben.