Deed er idd ± 4 uur over, gem. zo'n 27 p/u veel aanklooien onderweg zoals gezegd en een paar keer stoppen om te eten / drinken. Dit laatste is geheel tegen mijn gewoonte in maar ik reed in een groep met allemaal non-fietsers.
Langste tocht op een dag was voor mij de elfstedentocht op de fiets aan het eind van de dag 250 km op mijn teller, ook weer in groepsverband met een behoorlijk aantal pauzes, was wel een toffe ervaring.
Alle wielrenners probeerden mij wijs te maken dat ik (destijds ‘nieuweling,’ zij waren allemaal ‘masters’) veeeel te zwaar reed en dat ik het nooit zo zou volhouden omdat het zo zwaar was. Zo zwaar reed ik niet maar ik heb een hele andere versnellingsbak en zij keken vooral naar welk blad, niet naar de grote daarvan, maar dat is een ander verhaal.
Anyway, aan het eind van de dag was ik degene die iedereen, ook op het zwaarste stuk recht in de wind over de dijk, uit de wind moest houden. Ik heb zelfs 2 keer een achterblijver terug naar het groepje gesleept!
Je had die gezichten moeten zien toen ik vroeg of iemand nog een rondje wou .
Hoe dan ook, het is zeker een leuke ervaring, maar in je eentje, tja, lijkt me wat saai….
———————————————————-
They call me Legion, for we are many…