Tour de Eiffel

• legion

Deed er idd ± 4 uur over, gem. zo'n 27 p/u veel aanklooien onderweg zoals gezegd en een paar keer stoppen om te eten / drinken. Dit laatste is geheel tegen mijn gewoonte in maar ik reed in een groep met allemaal non-fietsers.

Langste tocht op een dag was voor mij de elfstedentocht op de fiets aan het eind van de dag 250 km op mijn teller, ook weer in groepsverband met een behoorlijk aantal pauzes, was wel een toffe ervaring.

Alle wielrenners probeerden mij wijs te maken dat ik (destijds ‘nieuweling,’ zij waren allemaal ‘masters’) veeeel te zwaar reed en dat ik het nooit zo zou volhouden omdat het zo zwaar was. Zo zwaar reed ik niet maar ik heb een hele andere versnellingsbak en zij keken vooral naar welk blad, niet naar de grote daarvan, maar dat is een ander verhaal.

Anyway, aan het eind van de dag was ik degene die iedereen, ook op het zwaarste stuk recht in de wind over de dijk, uit de wind moest houden. Ik heb zelfs 2 keer een achterblijver terug naar het groepje gesleept!

Je had die gezichten moeten zien toen ik vroeg of iemand nog een rondje wou :D.

Hoe dan ook, het is zeker een leuke ervaring, maar in je eentje, tja, lijkt me wat saai….

———————————————————-

They call me Legion, for we are many…

• Mike

Yes, eindelijk de laatste avond. Vanavond voor het eten nog even de fiets nagekeken. Een rondje gefiets en alles klaar gelegd. Tas ingepakt……hm een tas voor zo weinig spullen, gelukkig het weegt bijna niets.

Ik heb ook de route ff nagelopen. Hopelijk gaat het de eerste dag lekker snel, dan kan ik voldaan morgen avond in mijn hotelkamer zitten in Orchies (frankrijk). Okay ik moet toegeven dat het niet zeker is dat ik daar zal overnachten, het kan best wel een andere plaats zijn, als het maar op dezelfde hoogte ligt. Heb er best wel zin in, ben alleen een beetje bang dat ik mezelf morgen na 2 uur opblaas. Dat ik dus te snel wil gaan fietsen. De eerste uurtjes zullen dan ook het zwaarste zijn, de rest moet dan weer routinematig verlopen.

ik hoop dat het mteriaal er ook zo een in in heeft, voortijdig afblazen als er iets fout gaat, of het kan gebeuren ongelukje, is altijd mogelijk. Goed opletten dus denk ik. Brilletje opzetten, zodat mijn oogjes niet gaan tranen van de wind. Muts voor de oren, want ik merkte vanavond dat dat behoorlijk kan bevriezen :D:D

Ik ben er klaar voor……..en hoop dat ik de volgende keer een verslag kan posten van mijn tocht naar Parijs in twee daagjes :D:D

Bedankt voor je berichtjes…….

http://www.geocities.com/madmikemusic/test

Voor als je nu wilt weten wie die gek is achter deze tocht. lijkt me leuk als ik beri\chtjes krijg…..en feedback!! Groetjes

• Mike

Ik kan niet in slaap vallen terwijl ik het wel nodig hebt. Wat nu???????

http://www.geocities.com/madmikemusic

• Val

Succes!!!

• Teun

Ben Benieuwd of jij dat ritje in 15 uurtjes kan klaarspelen. Deed zelf over 600km 29 uur. Over de 400 deed ik 15 a 20 uur. Nu wil ik niet echt pochen, maar ik zit inmiddels al zo'n 4 jaar op de wielrenfiets waarvan twee jaar wedstrijden rijden. Ik weet er dus inmiddels wel het een en ander vanaf. Ik zeg niet dat ik een expert ben, maar toch…. Zo'n rit ongetraind rijden is absoluut onverstandig. Daar heb je naast lef (dat zit wel snor met jouw) ook veel ervaring voor nodig. Gezien jij denkt dat je dat wel ff klaarspeelt, kun je jezelf nog eens flink tegenkomen. De rit op zich zal wel gaan denk ik, alleen de gevolgen over een iets langere termijn (maanden) kunnen toch wel dramatisch zijn. Je trapt je spieren als het ware totaal kapot omdat je spieren niet aan die belasting zijn gewend. Maar jij zult het ongetwijfeld wel beter weten.

Groet,

De jongste Superrandonneur van Nederland 2002

Teun Mike schreef:

>

> Hallo fietsers.

>

> Het leek me leuk een fietsactie op dit prikbord aan te

> kondigen.

> Aanstaande zaterdag 21 December, ga ik met de fiets op weg

> naar Parijs.

> In twee kleine daagjes moet ik dan op de Eifeltoren staan.

> Misschien wel gek,

> dat ik dit ga doenm terwijl ik totaal niet getrained

> ben…..het blijven toch 450 km, die

> moeten worden weggefietst. En dat zou dan neerkomen op een 15

> uur fietsen. Op zich

> als je het zo bekijkt valt het allemaal mee…….maar het

> weer is een belangrijk punt.

> Afgelopen week was het super koud en dan zou ik zo een tocht

> niet redden, of zouden 10 truien niet volstaan.

>

> Ik hoop ook echt dat de wind vanuit het noorden komt. Het is

> dan wel een koude wind, maar wel een wind in de rug…….kan

> het misschien nog sneller gaan. Ik weet niet precies hoeveel

> men tijdens de Tour de France gem. per etappe rijd, maar

> boven de 200 niet al mega veel?? Of beter gezegd een lange

> etappe??

>

> Ben eigenlijk wel benieuwd wat ervaren fietsers ervan vinden?

> Ik hoop ook dat ze hier komen!! Aangezien zogenaamde leken

> erg verbijsterd reageren op mijn plan :D:D

>

> Groetjes

• Mike

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Kerst is voorbij mensen en ik ben herstelt van mijn zere voeten en kont. Naja het gaat gewoon een beetje irri worden na een dag fietsen en dan zeker als je er nog eentje te gaan hebt. Het viel meer tegen als mee………maar dat ben ik al vergeten, zeker toen ik tussen de auto's in parijs reed.

De eerste dag.

Deze viel tegen en ben voor de grens en voor Lile gestopt. Het werd mij te donker en ook had ik me eerder deze dag beetje overreden. ik was vertrokken sochtends om 7 uur, maar de banden van mijn fiets bleken te zacht te zijn, waardoor het heel wat kracht heeft gekost. Er was ook erg veel mist, wat het zicht verminderden.

De Tweede dag

Had ik beter weer, althans betere temperatuur. Het regende echter wel een groot deel in Frankrijk. Het viel mij op dat er toch aardig wat heuveltjes waren die ik moest beklimmen. Beklimmen is een beetje een groot woord, het was omhoog tot in het centrum van een dorpje en omlaag als ik eruit reed. Met af en toe een kleine onderbreking was ik toch iets over 17 uur in parijs aangekomen en ging ik op weg naar de eifeltoren om er een foto van te maken. Het is echt een kick om over de hoofdstraat heen te fietsen tussen de gekke automassa. En met kerst was duidelijk dat het de lichtstad van europa is.

Precies zoals jullie zeiden is het me zwaarder gevallen. Het weer werkte daarbij nog eens tegen. Waarschijnlijk had het in de zomer makkelijker gegaan en zou ik meer van parijs hebben kunnen zien. Ik dacht nu alleen maar aan slapen in mijn bedje in een achterstallig PAX hotelletje.

Mensen ik denk dat ik met trost kan zeggen dat ik iets heb bewezen wat menig als gekkenwerk hebben gezien.

Ik zal zsm wat foto's proberen te publiceren.

mvg groet Mike