Ik ben van plan om een Ridley Pegasus frame te kopen maar ik twijfel nog welke groep ik er laat op monteren.
Shimano Tiagra of Campagnolo Veloce.
Fietshandelaar vertelde mij dat Shimano iets beter schakelt.
Graag jullie advies
Gie
niet zeuren gewoon campa nemen.ik rij al 20 jaar met campa spul op me fiets en altijd goed.ik zal niet zegen dat shimano slecht is of zo,maar campa heeft gewoon wat meer uitstraling vergelijk het maar met een auto uit japan is goed rijd goed maar mooi niet dus.en kijk dan eens naar een auto uit italie,snap je.
dus ik zou zeker weten campagnolo veloce nemen.
Ben het met mudbiker eens gewoon gaan voor campa,i.d.d schakelt shimano iets lichter maar dat weegt niet op tegen de kwaliteit van campa.mudbiker schreef:
>
> niet zeuren gewoon campa nemen.ik rij al 20 jaar met campa
> spul op me fiets en altijd goed.ik zal niet zegen dat shimano
> slecht is of zo,maar campa heeft gewoon wat meer uitstraling
> vergelijk het maar met een auto uit japan is goed rijd goed
> maar mooi niet dus.en kijk dan eens naar een auto uit
> italie,snap je.
> dus ik zou zeker weten campagnolo veloce nemen.
Ik heb ze beide, daar ik meerdere fietsen heb. Het voordeel van Campa is dat als er iets vervangen moet worden dat altijd wel leverbaar is. Ook wordt het tandwiel per tandwiel vervangen. Geen hele cassetes zoals bij Shimano nodig is.Bij Shimano hebben ze na zes jaar niet alles meer op de plank. Het gevolg is dat je hele assen moet laten vervangen om nog aan nieuwe tandwielen te komen.
Beiden fietsen ze verder prima. Ik zou voor Campa kiezen.
Groetjes Joost
Hallo Gie,
Ik ben een Campy liefhebber, Shimano is niet beter of slechter, enkel anders en daardoor voor mij interessant.
Shimano schakelt ietsje lichter, net als het bekende mes door de warme boter, maar bij Campa voel je wat je doet.
Campa heeft het voordeel met de EP schakelaars dat je met je voorderailleur deze beter kan trimmen voor de correcte kettinglijn. Dit is iets wat met S niet perfect kan.
Van beide partijen zijn onderdelen prima leverbaar, maar bij Campa is het idd zo dat je krans voor krans kan veranderen, terwijl vaak bepaalde kettingkrans combi's enkel dan nog in cassette vorm te verkrijgen zijn.
Net als op de mtb zijn er gelukkig vaak andere aanbieders tegenover S.
En zoals bekend heb ik de naam zgn “anti” Shimano te zijn, maar het is enkel mijn persoonlijke voorkeur. Shimano heeft voor mij een te groot aandeel in de markt, en deze zie ik liever gevuld door SRAM of Campy.
Kijk ook eens op www.campyonly.com
Verder is de Veloce een probleem loze groep, maar onderhoudt het wel tijdig.
Campa rijders staan bekend als poetsers :-)
MiketheBike
wat een italië-fans zeg!!!!
Ik heb veel km gereden (+_ 100.000 km ) in 5 jaar met een canondale racer en net zulke goede ervaringen als de andere fietsers.Maar….ik vind de beantwoording ietwat gekleurd overkomen. Dit beïnvloed volgens mij de opmerkingen iets te veel in het voordeel van Campa. Op zijn Italiaans: “Emotione”.
Jammer want,Dura-ace schakelt echt wel veel lichter dan Campa.
Dus is mijn conclusie; ga je voor “emotione”dan …. Campa.
Ben niet bevooroordeeld dan: Shimano.
Veel plezier met wat je ook kiest …en veel km FIETS-plezier
Tampa schreef:
>
> Ik heb ze beide, daar ik meerdere fietsen heb. Het voordeel
> van Campa is dat als er iets vervangen moet worden dat altijd
> wel leverbaar is. Ook wordt het tandwiel per tandwiel
> vervangen. Geen hele cassetes zoals bij Shimano nodig is.Bij
> Shimano hebben ze na zes jaar niet alles meer op de plank.
> Het gevolg is dat je hele assen moet laten vervangen om nog
> aan nieuwe tandwielen te komen.
> Beiden fietsen ze verder prima. Ik zou voor Campa kiezen.
>
> Groetjes Joost
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?