Ik ben van plan om een Ridley Pegasus frame te kopen maar ik twijfel nog welke groep ik er laat op monteren.
Shimano Tiagra of Campagnolo Veloce.
Fietshandelaar vertelde mij dat Shimano iets beter schakelt.
Graag jullie advies
Gie
niet zeuren gewoon campa nemen.ik rij al 20 jaar met campa spul op me fiets en altijd goed.ik zal niet zegen dat shimano slecht is of zo,maar campa heeft gewoon wat meer uitstraling vergelijk het maar met een auto uit japan is goed rijd goed maar mooi niet dus.en kijk dan eens naar een auto uit italie,snap je.
dus ik zou zeker weten campagnolo veloce nemen.
Ben het met mudbiker eens gewoon gaan voor campa,i.d.d schakelt shimano iets lichter maar dat weegt niet op tegen de kwaliteit van campa.mudbiker schreef:
>
> niet zeuren gewoon campa nemen.ik rij al 20 jaar met campa
> spul op me fiets en altijd goed.ik zal niet zegen dat shimano
> slecht is of zo,maar campa heeft gewoon wat meer uitstraling
> vergelijk het maar met een auto uit japan is goed rijd goed
> maar mooi niet dus.en kijk dan eens naar een auto uit
> italie,snap je.
> dus ik zou zeker weten campagnolo veloce nemen.
Ik heb ze beide, daar ik meerdere fietsen heb. Het voordeel van Campa is dat als er iets vervangen moet worden dat altijd wel leverbaar is. Ook wordt het tandwiel per tandwiel vervangen. Geen hele cassetes zoals bij Shimano nodig is.Bij Shimano hebben ze na zes jaar niet alles meer op de plank. Het gevolg is dat je hele assen moet laten vervangen om nog aan nieuwe tandwielen te komen.
Beiden fietsen ze verder prima. Ik zou voor Campa kiezen.
Groetjes Joost
Hallo Gie,
Ik ben een Campy liefhebber, Shimano is niet beter of slechter, enkel anders en daardoor voor mij interessant.
Shimano schakelt ietsje lichter, net als het bekende mes door de warme boter, maar bij Campa voel je wat je doet.
Campa heeft het voordeel met de EP schakelaars dat je met je voorderailleur deze beter kan trimmen voor de correcte kettinglijn. Dit is iets wat met S niet perfect kan.