Decathlon fietsen

• Cyrille

hai heeft iemand hier ervaring met dit (nederlandse) huismerk ??. ik heb geen idee van andere steden maar in A'dam naast de Arena staat er een immens sportgroothandel genaamd Decathlon ,erg uitgebreid en heeel goedkoop! hetzelfde concept als Mediamarkt minofmeer die er vlak naast zit…maar dit terzijde.

deze groothandel voert een eigen collectie fietsen van t huismerk…het probleem is alleen dat ik er nergens maar dan ook nergens (op internet) informatie over kan vinden en al helemaal geen reviews!.Voor degenen die het allemaal nix zegt,de fietsen zijn erg aan de prijs,misschien wel TE aan de prijs…kwalitatief oogt het allemaal erg goed en mooi met hier en daar hoogwaardige onderdelen. maar overtuigd van de kwaliteit ben ik nog niet.Fietst wel lekker (race en crosshybride geprobeerd) maar dat is niet veelzeggend in mijn geval .

iemand ?????

• Legion

Decathlon is een franse winkelketen, met idd een eigen fietsmerk ik heb geen ervaring met dei fietsen, je komt ze in nederland ook niet erg veel tegen maar ik heb ooit eens (van geloof O2bikers) vernomen dat het met de prijskwaliteit wel goed zit, ook heeft decathlon veel fietsen in het goedkopere segment waarschijnlijk heb jij die dus in amsterdam niet zien staan. Als je geintereseerd bent in de mtb's van decathlon, hiervan werd onlangs een model getest in de O2Bikers.

———————————————————-

They call me legion, for we are many…

• MiketheBike

Decathlon is idd een Franse winkelketen, met diverse zeer grote vestigingen, waar je merk en submerken kan aantreffen voor leuke prijzen.

De fietsen zijn prima kwaliteit, en met name in het duurdere segment.

Zeer concurrend to andere merken zoals Giant enz.

Vaak goed afgemonteerd, sommige onderdelen zoals zadel, zadelpen kan beter, maar dit zijn onderdelen die makkelijk te vervangen zijn.

Frame zijn van bekend materiaal, Dedacci of Columbus Altec.