Decathlon fietsen

• Cyrille

hai heeft iemand hier ervaring met dit (nederlandse) huismerk ??. ik heb geen idee van andere steden maar in A'dam naast de Arena staat er een immens sportgroothandel genaamd Decathlon ,erg uitgebreid en heeel goedkoop! hetzelfde concept als Mediamarkt minofmeer die er vlak naast zit…maar dit terzijde.

deze groothandel voert een eigen collectie fietsen van t huismerk…het probleem is alleen dat ik er nergens maar dan ook nergens (op internet) informatie over kan vinden en al helemaal geen reviews!.Voor degenen die het allemaal nix zegt,de fietsen zijn erg aan de prijs,misschien wel TE aan de prijs…kwalitatief oogt het allemaal erg goed en mooi met hier en daar hoogwaardige onderdelen. maar overtuigd van de kwaliteit ben ik nog niet.Fietst wel lekker (race en crosshybride geprobeerd) maar dat is niet veelzeggend in mijn geval .

iemand ?????

• Legion

Decathlon is een franse winkelketen, met idd een eigen fietsmerk ik heb geen ervaring met dei fietsen, je komt ze in nederland ook niet erg veel tegen maar ik heb ooit eens (van geloof O2bikers) vernomen dat het met de prijskwaliteit wel goed zit, ook heeft decathlon veel fietsen in het goedkopere segment waarschijnlijk heb jij die dus in amsterdam niet zien staan. Als je geintereseerd bent in de mtb's van decathlon, hiervan werd onlangs een model getest in de O2Bikers.

———————————————————-

They call me legion, for we are many…

• MiketheBike

Decathlon is idd een Franse winkelketen, met diverse zeer grote vestigingen, waar je merk en submerken kan aantreffen voor leuke prijzen.

De fietsen zijn prima kwaliteit, en met name in het duurdere segment.

Zeer concurrend to andere merken zoals Giant enz.

Vaak goed afgemonteerd, sommige onderdelen zoals zadel, zadelpen kan beter, maar dit zijn onderdelen die makkelijk te vervangen zijn.

Frame zijn van bekend materiaal, Dedacci of Columbus Altec.

Campa afgemonteerd (iig de duurdere race), mtb's komen goed uit de verf, zowel materiaal als geometrie van de fietsen.

Suc6

MiketheBike

• MiketheBike

Decathlon is idd een Franse winkelketen, met diverse zeer grote vestigingen, waar je merk en submerken kan aantreffen voor leuke prijzen.

De fietsen zijn prima kwaliteit, en met name in het duurdere segment.

Zeer concurrend to andere merken zoals Giant enz.

Vaak goed afgemonteerd, sommige onderdelen zoals zadel, zadelpen kan beter, maar dit zijn onderdelen die makkelijk te vervangen zijn.

Frame zijn van bekend materiaal, Dedacci of Columbus Altec.

Campa afgemonteerd (iig de duurdere race), mtb's komen goed uit de verf, zowel materiaal als geometrie van de fietsen.

Jaan Kirsipuu heeft geloof ik de ronde van Vlaanderen gewonnen op een Decathlon, en andere diverse koersen.

Suc6

MiketheBike

• Legion

Jaan Kirsipuu (en zijn hele ploeg) rijd inderdaad al een tijd op decathlon's het hele seizoen, hij heeft er ook al een tourettape mee gewonnen. Maar geef Lance iedere willekeurige (race)fiets en hij wint alsnog het eindklassement. Je moet hier dus niet TE veel waarde aan hechten, je zou hooguit kunnen stellen dat ze er niet op zouden rijden als het prut is, maar de teams kijken natuurlijk alleen naar de modellen waar zij op rijden, al het andere kan wel troep zijn…

Hiermee zeg ik dus niet dat dat bij voorbaat geldt, voor de decathlons of wat dan ook.

PS. Mike, je stottert :D

———————————————————-

They call me Legion, for we are many…

• Kees

Decathlon is het grootste sportzaak van Europa en ook de grootste fietsenaanbieder ze zijn in heel veel landen actief maar uiteraard het grootste in Frankrijk waar ze vandaan komen. Je kan hun fietsen het beste vergelijken met Giant, ze hebben een op het eerste gezicht super prijs/kwaliteits verhouding maar er wordt wel bezuinigd op onderdelen die niet zo in het oog springen zoals bracket, naven etc. Als je echter goed oplet (merkonderdelen zoals Shimano etc.) koop je een goede fiets voor niet te veel geld die je later nog wel kan upgraden.

PS:

MtB: Kirsipuu heeft nog nooit de Ronde van Vlaanderen gewonnen wel Kuurne-Brussel-Kuurne dat zul je wel bedoelen.

• MiketheBike

Ach, kon niet meer op de naam komen, sorry als ik de leeuw van Vlaanderen Kirsipuu tot kanshebber reken, maar Museew is toch een klasse beter.

Sorry

MiketheBike