Pelissier naven

• Ben Smits

Hallo

Ik heb een oude Koga Pro (25jr) de wielen zijn uigerust met Pelissier naven.

De conus is ingesleten, volgens mijn fietsboer moet ik nu nieuwe naven kopen of op zijn minst complete assen. De conus in de naaf is nog in perfecte staat.

Het is toch te gek dat ik hiervoor geen losse conussen kan kopen.

De vooras is lang 104 mm, diameter 8,8 en de conus is diameter 14,7mm.

De achteras is lang 113,8 mm, diameter 10mm en de conus is diameter 17,7 mm

Wie helpt mij aan informatie. Ben Smits

• Kees

Een antiekwinkel misschien?

• Ben

Ha Ha Ha

Hier ben ik mee geholpen lolbroek.

Het gaat voor mij om een fiets waar ik emotionele waarde aan hecht.

Tevens ben ik een mens die geen nieuw koopt als mijn oude fiets nog perfect is.

Ik ben van de generatie van vlak na de oorlog, toen was er niets te koop en leerde ik fietsen op een fiets met blokken op de pedalen en het zadel gemonteerd aan de staande buis waar normaal de zadelpen in gaat. Ook het woord consumeren bestond toen nog niet.

Ik stop pas met fietsen op mijn Koga Prof als er helemaal geen onderdelen meer voor te krijgen zijn.

Groet Ben

• Pino

Probeer het eens op http://www.bicycleclassics.com/

Mogelijk zijn er ook assen en conussen van een ander merk die op je naaf passen.

Belangrijk zijn kogeldiameter, plek van de kogelbaan en diameter van de conus. Er zijn ook assen met verschillende draad (Campa vs Shimano).

Alles met een schuifmaat goed opmeten!

Weet je zeker dat ie “maar” 25 jaar oud is? Bij Pelissier denk ik aan de jaren 60.

Een beetje efficiente LBS zal de zaak allang hebben weggedaan, iedere cm schap is kostbaar en ieder jaar in de inventarisatie meenemen kost ook een vermogen.

Succes!

• legion

Ben schreef:

> Ik stop pas met fietsen op mijn Koga Prof als er helemaal

> geen onderdelen meer voor te krijgen zijn.

> Groet Ben

Zonder op iemands tenen te willen trappen, maar met 25 jaar is die periode wellicht aangebroken…

Aan de andere kant, is het misschien een optie om gewoon compleet nieuwe wielen te plaatsen?

In elk geval moet je bij een is het bij een dergelijke fiets helemaal niet “te gek” dat (sommige) onderdelen niet of nauwlijks meer verkrijgbaar zijn.

———————————————————-

They call me Legion, for we are many…

• Kees

OK dan Ben, als je zo aan je fietsje gehecht bent probeer het eens bij KOGA zelf want die staan bekend om hun uitstekende service en wie weet wat ze nog op zolder hebben liggen.

• Leslie

Ik weet niet in welke regio je woon maar ik heb nog al veel oude/goeie onderdelen en wil je er als het kan wel aan helpen ik woon in zeist laat het maar weten.

groetjes Leslie