vliegreis

• joost

Ik zou deze zomer graag naar Ierland reizen om daar te gaan fietsen.

Ik weet alleen niet hoe ik daar het beste kan komen. Een vliegreis heeft mijn voorkeur, maar met welke maatschappij?

Zijn er mensen die al eens een vliegreis gemaakt hebben naar Ierland en zouden zij hun ervaringen, tips, etc. met mij willen delen?

mvrgr.

• Graaf van Oer tot Wout

Volgens mij gaat alleen AirLingus naar Ierland, veel keus heb je dan niet.

• Iris Berends

Hallo,

Jaren terug hebben wij onze fietsen meegenomen met Air Lingus naar Dublin. Echter door een tussenstop in Manchester was daar een van de fietsen achtergebleven! Gelukkig hoefden we toen maar een paar uur te wachten voor de fiets weer meekwam. Probeer dus een rechtstreekse vlucht te boeken. Fiets goed verpakken in fietsdoos. Banden leeg en trappers eraf. Moet je dus kopen op Schiphol. Er kan mee gegooid worden! We zagen ook dat onze fiets van een bagagekarretje afwaaide. In Ierland kreeg je een gratis grote plastic hoes om de fiets in te doen.

Ierland is een prachtig land om te fietsen. Het binnenland is vlak en een beeetje saai, maar de kusten zijn geweldig. Wij zijn gelijk naar de westkust gereden, vandaar over de Barren naar het zuiden. Dingle en Ring of Kerry en een stuk met de trein terug naar Dublin. Wij kampeerden en af en toe bij beestenweer een B @ B. Maar die zijn best duur.Neem ook voldoende gereedschap, reserveonderdelen mee. Er zijn fietsenmakers, maar de onderdelen passen niet. Hebben we dus gemerkt met een gebroken versnellingskabel.

Veel succes.

Iris