Beste mensen,
Dit jaar wil ik met Pinksteren met een groepje vrienden gaan fietsen op de
roemruchte Alpe d'Huez. Wij heeft er nog bruikbare tips voor verblijf (een
huisje of appartement) en het fietsen in de Alpen op zich.
Gr. Frank
ben in 2000 met 2 vrienden een week in de Alpen gaan fietsen, we hebben een huisje gehuurd (+-150euro/week) op de weg van Col de la Madeleine (6 km van de voet), in La Chambre, en dit is ons zeer goed bevallen. moesten wel voor alles zelf zorgen maar met iemand die een beetje kan koken viel dat goed mee. voordeel van zo'n huisje was natuurlijk de rust.nadeel: er valt niets te beleven, alhoewel als je je cols hebt gefietst je wel je bedje verkiest. op hetzelfde moment wielertoeristen gezien die op Deux Alpes gelogeerd waren, en die klaagden van het vele lawaai 's nachts.
fietsen in de Alpen zalig, je moet wel een beetje voorbereid zijn: ik had 5000km in de benen, wekelijks Vlaamse Ardennen, en soms eens de Ardennen. maar als je je eigen tempo rijdt kan er niet veel mis lopen.
mijn kleinste verzet was een 39x26, en dat is goed te doen, ondanks 95kg, en 1,80m, had wel mijn achter tandwielen aangepast (26,24,23,22,21,19,17,15,13) zodat ik bijna altijd in een goed ritme kon rijden. we hebben 5 dagen gefietst met 1 rustdag er middenin. hebben ons wel met de wagen moeten verplaatsen, anders was het teveel kilometers fietsen . en de volgende cols gefietst in wisselende weersomstandigheden : Madeleine, Glandon (regen, 7°), Croix de Fer, Telegraphe, Galibier, Alpe d'Huez (regen, 4°), Deux Alpes. we hadden geen volgwagen mee, dus deden we de afdalingen ook, dit maakt het echt kompleet. maar steeds zorgen dat je windvestje, winterhandschoenen, en eventueel droog onderhemdje meehebt. want al bibberend een col naar beneden rijden is niet echt interessant. een aanrader: indien je kan probeer de andere kant van Alpe ‘d huez op te fietsen namelijk Col de Sarenne, smalle wegen, een paar dorpjes met 10 huisjes, gewoonweg prachtig. tot onze grote spijt enkel afgedaald na Alpe d’Huez opgereden te hebben.
alvast veel klimgenot.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?