gazelle medeo waar het goedkoopste en verende delen echt meerwaarde?!

• gregory

hallo fietsvrienden,

ik ben van plan de gazelle medeo met verende zadelpen en voorvork te kopen, mijn vraag waar is deze volgens jullie het goedkoopst en werken de verende delen inderdaad merkbaar?! het zal voor het eerst zijn dat ik een fiets aanschaf met zo een optie!

• Olaf

Mijn motto is altijd bij mechanische zaken: hoe meer bewegende delen, hoe meer er kan slijten en stuk kan gaan.

Verder: Als ik me niet vergis is een Medeo geen MTB/ATB, dus waarschijnlijk voor gebruik op verharde en egale wegen. Verende componenten zijn dan volledig overbodig!

• jaap verheggen

Ook al fiets je op de verharde weg komt het vaak voor dat je over een bult rijdt. Bijvoorbeeld bij een kruising of een uitrit, maar verder is de gemeente ook niet altijd even oplettend als het gaat om uitstekende wortels of klaptegels. Als je met 20 km/u over een bult raast die je niet hebt gezien komt er wel even een flinke kracht op de banden te staan. Een vering is dus helemaal geen overbodige luxe.

Het gaat dan om het veren van het lichaam, dat is zo'n 80 kilo. Uit mijn inzicht is het een beetje overbodige luxe om op twee punten te veren. Ik zou dan alleen voor het geveerde zadel gaan ook omdat de armen en benen van naturen wel een beetje meeveren.

Komt nog eens bij dat een geveerd zadel gewoon fijn zit.

• luc

Hoi,

Ik heb net mijn Gazelle Medeo ingeruild.

Had hem in mei 2002 pas gekocht.

Was in eerste instantie een genot die vering.

Er blijkt echter veel van je energie van het trappen door die zelfde vering geabsorbeerd te worden.

Resultaat confortabel maar iets minder hard rijden.

Ik heb hem ingeruild bij Cor vd Wiel in Uden (NB)

Dus als je een perfecte iets goedkopere Medeo wil.

Framemaat is overigens 54cmj