principia road 700

• mer

Hoi

wie heeft er ervaring met Principia frame Road700 ?

Wat is de kwaliteit van dit frame?

Bedankt

• MiketheBike

Hele hoge Deense oerkwaliteit, Dit merk kan als enige merk een buis vervangen die is beschadigd.

De betreffende buis wordt eruit gefreesd, nieuwe erin gezet, frame wordt weer kaalgemaakt, krijgen een elektrolytisch geladen bad waardoor de geanodisdeerde laag of vernislaag er op kan.

Het frame krijgt hierdoor zijn orginele sterkte weer terug, al zou het frame teruggelopen in kwaltiteit. Alhoewel ik daar niet aan twijfel.

Kortom een Principia is in feitelijk het beste frame wat je zou kunnen kopen, niet dat Cannondale en andere alu frame's slecht zijn. Ik heb zelf twee Cannondale's, maar een Princ staat op het verlanglijstje.

MiketheBike

• Kobe

Waarom rijden er dan zoveel Principia's met een deuk rond????

Kobe

(wiens REX met deuk ook weergaloos blijft)

• Pino

goede frames, let goed op de afmetingen, standaard frames zijn een beetje aan de korte kant.

• HarrieH

Wat denk je dat zo'n reparatie kost ?

En: een deukje kan niet veel kwaad.

• Kobe

Ja, da bedoel ik dus ook, voor dat geld koop ik met wel een setje nieuwe wielen.

En ach die deuk is customdesign he….

En als je moet rekenen op de service van Astir…..

• Pino

Heb je je frame gekocht van Astir dan?

Waarschijnlijk van een lbs, en die moet je helpen.

• Kobe

Joa, rechtstreeks bij Astir.

En hij weegt 18 lbs.

• MiketheBike

Daar hebben we het niet over, en goedkoper dan een nieuw frame iig.

Als je een deraileurpad verbuigt bij een fiets waar je deze niet kunt vervangen heb je een probleem, of andere fratsen behoef je iig geen andere fiets te gaan kopen.

MiketheBike

• Arjen

Ik heb op een 700 road gereden en ik heb spijt dat ik hem heb verkocht. Een zeer goede fiets, zeker in de bergen.

Arjen