fietsen in zeeland

• Lien

Dag allemaal!

Mijn vriend en ik willen deze zomer Zeeland al fietsend een beetje verkennen (wegens beiden student en dus liefst een low-budget reisje)

Heeft iemand tips ivm kaarten, leuke plekjes, goedkope campings (we zijn geen luxebeesten),…

Alvast bedankt!

Lien

• jaap verheggen

Bij de ANWB hebben ze heelveel hierover. Ik geloof dat je van Hoek van Holland naar Renesse kunt fietsen over de duinen op geweldige fietspaden dus dat is geen probleem.

Campings zou ik gewoon op de bonnefooi doen, zeker zo romantischLien schreef:

• Jodler

De kaarten uit de fietsmap van de ANWB en het Landelijk Fietsplatform hebben een prettige schaal voor als je wat langere afstanden wilt rijden dan het gemiddelde rondje door het bos. Als je alleen in Zeeland wilt fietsen kun je ook een kaart van de regio kopen. Zeeland is echter niet zo heel groot, en het zou me niets verbazen als je er in een weekje echt wel doorheen bent.

Goedkope campings zijn er wel, bijvoorbeeld boerencampings. Als lid van de SVR (www.svr.nl) kun je al terecht bij een stuk of twintig en van de VeKaBo zullen er ook een aantal zijn.

Andere budgettips: zelf koken ipv uit eten gaan, fiets/fietstassen/tent lenen, goedkope fietstassen kopen (plastic zakken zorgen voor droge spullen)

Veel plezier!

• Lien

Bedankt, ik check de ANWB gidsen zeker en vast!

En fietstassen hebben we al, zelf koken leerden we in de scouts, tenten hebben we in alle maten en gewichten, dus wat dat betreft zit het wel goed denk ik!

• Lien

Op de bonnefooi ??? Ik vermoed dat dat een typisch Hollandse uitdrukking is die zoveel wil zeggen als ‘in de vrije natuur’…

Dat is inderdaad zeker zo romantisch…

• Lien

Ah, nee, ‘op goed geluk’ bedoel je waarschijnlijk…