Fietsband Schwalbe Marathon Comfort

• Rinke

Heeft iemand enige ervaring met een fietsband van Schwalbe type marathon comfort? Heb hem sinds kort als voorband, maar vraag me af hoe de kwaliteit is.

• legion

Geen ervaring met deze band maar schwalbe staat tegenwoordig bekend om haar prima kwaliteit.

• MiketheBike

Goede band, Frank van Rijn (beroep wereldfietser) gebruikt ze, weinig lek.

Goed comfort.

MiketheBike

• pieter

Steeds meer fietsenmakers gaan van Vredestein over op Schwalbe, ook degenen die vroeger verstokte aanhangers waren van V. De winstmarge is hetzelfde, er zijn gewoon minder veel klachten op te lossen. V. vergoedde wel de band, maar niet de tijd die gemoeid is met het oplossen van de klachten. Niks mis mee, die Schwalbe banden.

• Olaf

Ik heb er een op mijn achtervelg liggen en in meer dan 1 jaar 0 lekken (stadsfiets)

• R,Mou

Ik heb er een achter zitten en het is een prima band!

• Huub

Ik ben met deze band 2 jaar geleden van Basel naar Helmond gereden met veel te zwaar bepakte fiets (was eerste keer). Afgelopen jaar heb ik alleen mijn achterband vervangen om de groene route naar de Middenlandse Zee te rijden. I.v.m. foutje in het karkas van de band deze halverwege de tocht moeten vervangen voor een Schwalbe vouwband (welke ik gelukkig bij had) om de achtervelg. Verder probleemloos gereden. Overigens kreeg ik zonder probleem een nieuwe binnen en buitenband van mijn dealer toen ik dit vertelde. Wederom een Schwalbe. De band rijdt lekker licht en stuurt prima. Ik voorzie de banden wel van de maximale spanning.

Succes en veel plezier met de Schwalbe. Huub.Olaf schreef:

>

> Ik heb er een op mijn achtervelg liggen en in meer dan 1 jaar

> 0 lekken (stadsfiets)