duo-fiets

• Monika Rol

Hallo,

Voor onze zoon van 6 die nog niet zelfstandig kan fietsen zijn wij op zoek naar een fiets die achter een zogeheten ‘moeder en kind’ fiets gekoppeld kan worden, zodat hij wel zelf kan fietsen maar dan vastgekoppeld aan mijn eigen fiets.

Het is wel nodig dat het kinderstoeltje achterop kan blijven voor onze jongste dochter. Wie heeft ervaring met zo'n fiets, wil hem misschien verkopen?, of weet een dealeradres in Nederland waar deze fietsen verkocht worden.

Met groet,

Monika

• pieter

Als je eerst zo een ding wilt proberen, kun je ze ook hier en daar huren, In Scheveningen zit een verhuurder die er één in de verhuur heeft (samen met een fiets)

• Pino

http://www.giant-bicycle.com/us/030.000.000/030.000.000.asp?lYear=2003&bikesection=8822&range=113&mode=rangelist

Geen idee of hij in Nederland verkrijgbaar is.

Ik meen dat Trek en Burley ook dergelijke apparaten leveren.

• legion

En dat fietsen groeit natuurlijk niet vanzelf aan he.

Toen ik 6 was won ik alle fietswedstrijdjes in de wijk…

• Sandra

Hoi,

Voor onze oudste zoon hebben we vorig jaar ook een aanhangfiets gekocht, ondermeer voor onze fietsvakantie. Het bevalt ons uitstekend. Wij hebben een type dat aan de zadelpen vastzit, maar ze zijn er ook die aan de bagagedrager vastzitten (speciale bagagedrager wordt bijgeleverd). Het fietszitje kun je dus gewoon blijven gebruiken. We zijn bij meerdere fietsenzaken (in Amersfoort) geweest en dat type hadden ze overal. Ik zou dus gewoon even bij een aantal zaken binnenlopen en je laten informeren.

Wij hebben gemerkt dat het belangrijk is om je kind wel wat fietsdiscipline bij te brengen. Dus op het zadel blijven zitten etc. Als je kind op de pedalen gaat staan (bijvoorbeeld om te proberen langs je te kijken, een rug is ook maar een rug) kan het wat gaan wiebelen. Even wennen, zowel voor kind als jezelf.

Sandra