Wie heeft er ervaring met fietsen door Cambodja? Graag informatie over veiligheid, wegen en accomodatie.
Chris,
Wij hadden een fietsvakantie thailand-cambodja geboekt bij Asian Way of Life en hebben dit geannulleerd. De reden is dat er pas (twee weken geleden) onlusten zijn uitgebroken tussen thailand en cambodja.
De grenzen zijn nu helemaal gesloten en er zijn echte rellen geweest.
Dit was ook op het nieuws.
Ik weet dus niet wanneer je wilt gaan, maar ik zou me eerst goed laten infomeren over de exacte toestand.
Groetjes
Inge
Onno,
Je hebt het helemaal juist Inge. 2 kennissen van me zijn een week geleden Cambodja uitgevlucht. Ze waren daar toen de onrusten uitbraken. Ze fietsten op een gegeven moment langs de Thaise ambassade, en 2 dagen later was de ambassade met de grond gelijk gemaakt. Rellen, opstanden, geen veilige reisbestemming.
Misschien is noord-oost Thailand met Laos wel een optie ??? In de streek tussen Luang Prabang en Vang Vien kan je echt prachtig fietsen met hele mooie klimmen.
Maar ik hoorde wel vd week een bericht (wat ook in de Nederlandse krant stond) dat er een passagiers bus overvallen was in Laos, met 2 doden uit Frankrijk.
Zie hiervoor : http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl?id=301036&pagina=0&query=Laos&alleenrecent=on&bron=alles
Binnenkort zullen ze wel verslag uitbrengen van Cambodja op www.fietsenvoormemisa.nl
Hoorde eergisteren dat Ingrid (vriendin die op dit moment in Thailand weer is) Malaria heeft opgelopen. Hoogst waarschijnlijk in Cambodja. Op dit moment gaat het redelijk. Malarone kuur, en geregeld naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Maar fietsen is de aankomende dagen niet meer te doen. Hopelijk hersteld ze weer snel.
Groeten Sjors.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?