fietsen naar rome..

• emmo..

foutje, me vorige bericht was als nieuw onderwerp bedoeld, maar ehmz iemand zin om mee naar rome te fietsen?

• Pino

Wel zin, ooit komt het er hoplijk van, maar nu effe niet :-(

• Tux

Ik heb het 2 jaar geleden gedaan. Is een mooie tocht. Weet je al wanneer je gaat en welke route je gaat fietsen?

• I

leuk idee, maar hoeveel km is t eigenlijk?? en weet er iemand waar je meer info/reisverhalen kan vinden??

• Tux

Amsterdam - Rome is zo´n 2500 km afhankelijk van de ´omwegen´ die je maakt om door bepaalde streken te komen. Minimum is zo´n 2200 km. Ik heb de toch zelf gereden en heb er een reisverslag van op mn website staan. De url zal ik hier niet neergooien, anders krijgen we weer spam gezeur. Als je de url wilt hebben moet je even mailen naar dvdwal@kabelfoon.nl

• emmo..

ik ben eigenlijk van plan om in mei te gaan (gestopt met m'n studie, dus ik heb tijd genoeg :P), maar als dat niet uitkomt kan het ook later (juni/juli), als ik voor lowlands maar weer thuis ben :P

en welke route ik ga fietsen enzoow weet ik allemaal nog niet precies, ik moet eerst nog iemand vinden die mee wil :D

• Tux

Amsterdam Rome van Paul Benjaminse is wel een aanrader. Alleen moet je de afstanden op de kaart wel met 1,1 vermenigvuldigen om tot de werkelijke afstand te komen.

• Ruud

Zelf vond ik Benjaminse niet altijd even duidelijk maar wel erg mooi. Alleen de afdaling van Zwitserland naar Italie moet je niet in het weekend doen, er zijn dan erg veel motortoeristen op de weg. Er is ook een boekje met een route naar Toscane (Van Rietsema?)deze eindigt dan in Florence en dan kun je met Benjaminse verder naar Rome. Ik vond dit een prettiger route met betere wegen maar met heftiger klimmen in de alpen. Succes