fietsen in Engeland

• martien van dijk

Dit voorjaar wil ik met mijn vrouw op een vrijdag vanuit Hoek van Holland naar Engeland 3 dagen gaan fietsen.

Wie heeft hier ervaring mee zoals: de omgeving van Harwich, zijn er fietspaden, hoe kom ik aan fiets route's en goede adressen bed and breakfast.

Per dag willen wij op het gemak ongeveer 50 km fietsen.

• pieter

Omgeving van Harwich: geen ene moer aan, geen fietspaden. Ter plaatse wel logies te vinden.

Wel de moeite waard is Colchester. Landinwaarts. Hele oude stad, plaatselijk bekend als de oudste nog bestaande stad van Engeland. Logies aldaar lijkt mij wel te doen.

• Tux

Vorig jaar in engeland gefietst. Reisverslag heb ik op mn website. Voor de url moet je me maar even een mailtje sturen…

dvdwal@kabelfoon.nl

• Aernout

Ik woon sinds november in Engeland (Southampton, Hampshire) en 2 weken geleden ben ik voor het eerst begonnen met hier in de omgeving te fietsen.

Het blijkt boven verwachting te zijn. Er zijn weliswaar weinig fietspaden, maar er zijn genoeg rustige country roads te vinden. Het landschap is prachtig, maar wel redelijk vermoeiend fietsen: veel korte maar steile klimmetjes. Daarmee is het wel lekker afwisselend fietsen. Veel heuveltjes, bochten, leuke dorpjes.

Zorg dat je een gedetailleerde kaart van de omgeving hebt (bijvoorbeeld Explorer), dan kun je de leuke rustige weggetjes er zo uitpikken. Zelf heb ik voor Hampshire een aardig boekje met fietsroutes van 50-60km (“Cycle Tours”). Daar staan goede beschrijvingen in en goede kaartjes. Er bestaat er ook een van “Norfolk and Suffolk” (dat is ongeveer waar jij heen gaat). Als het je interesseert kan ik het ISBN nummer voor je opzoeken zodat je het kunt bestellen.

Hampshire is niet echt in de buurt van Harwich, maar ik wou m'n ervaringen toch even met je delen :)