fietstoel voor groter kind

• Elizabeth

Mijn man en ik hebben hetvolgende probleem;

wij fietsen heel graag met onze kinderen van 9 en 10 jr

maar onze jongste zoon is gehandicapt en vervoeren wij

nu nog achterop. Hij is helaas uit zijn stoel gegroeid; we hadden van een zg ruggesteun armleuningen bijgemaakt zodat hij extra steun heeft.

Weet iemand of er grotere fietstoelen voor achterop de fiets te krijgen zijn?

• martin

dit is een groot probleem,

het gaat namelijk niet alleen over het stoeltje maar ook over het gewicht wat maximaal achter op de fiet gedragen mag / kan worden. de fabrikanten stellen max. 25 kg. denk niet alleen aan de bagagedrager maar zeker ook aan het achterwiel en de remmen.

ik weet natuurlijk niet hoe erg jullie jongste zoon gehandicapt is. maar misschien is een aanhangfiets iets. en anders een tandem, of een aangepastefiets.

succes

martin

• marcella

bobike heeft nu sinds dit jaar een nieuw zitje op de marktgebracht voor de wat grotere kids.is een soort gmg zitje maar met langere zit dus leuning verder naar achteren.helaas gaan de meeste bagagedrager inderdaad tot een maximum van 25 kg.dan is inderdaad een aanhangwagentje de oplossing.sccs.

• Anne

Hoi Elizabeth,

Het is geen adres voor een fietsstoeltje, misschien wel andere mogelijkheden? De site is duits, maar de foto's spreken evt. ook voor zich. De add-bike (waarschijnlijk geen optie) is in ieder geval in Nederland te verkrijgen. Dus de andere mogelijkheden waarschijnlijk ook wel. Bijv. Wim Kok in Utrecht???

Succes, Anne

• marie

Hallo,

Wel eens aan zo'n speciale tandem gedacht waarbij hij VOOR je zit te fietsen?

Informeer eens bij de Wvg in je gemeente - je kunt ze vaak vergoed krijgen.

www.roam.nl

ROAM Tandem (R3517)

Tandem met achterwielbesturing, dat wil zeggen; de achterste persoon bestuurt de fiets. De ROAM tandem is standaard uitgevoerd met dichte kettingkast, bagagerekje, fietsbel en trommelremmen. In hoogte verstelbaar zadel en stuur.

En op

www.aanhangfiets.nl

staat een “driewiel” aanhager speciaal voor gehandicapte kinderen.

kijk ook eens op:

www.onderwaterfiets.nl

succes