Hoe stel ik een Shimano-nexus 7speed versnelling af op een tourfiets, niet met derrailleur maar gewoon normale versnellingen. misschien een link naar een pagina waar t op zou kunnen staan…
Groetjes Peter
Het achterklepje van de kettingkast verwijderen, dat zit eraan geklikt. Dan zie je een vast en een beweegbaar deel met rood streepje. Met de versnellingshandle (aan het stuur) in de 4e versnelling moeten deze streepjes exact naast elkaar staan. dat is te corrigeren met de stelschroef aan je versnellingshandle.
www.shimano.com
Mag ik inhaken?
Ik heb mijn achterwiel verwijderd, helaas niet gekeken of hij in de 4e versnelling stond. Moet het kabeltje van de versnelling onderlangs en achetrom in de pal of direct naar boven en dan inhaken? En hoe kan ik de boel nu weer afstellen? Want de reode streepjes staan niet tegenover elkaar :-(
Groeten Henry
ook op shimano.com kun je deze instructies vinden.
De kabel moet achterlangs lopen, als je niet het type hebt dat met een klein inbusschroefje wordt vastgemaakt. Zelf vind ik het handig om het zo te doen: draaihendel in de eerste versnelling, de buitenkabel losmaken uit de strop, vervolgens de eindnippel inhaken, met de kabel, achter het inhaakplaatje. De kabel moet mooi rond lopen en niet zigzag. Dan de buitenkabel terug in de strop. Omdat de eerste versnelling is ingeschakeld staat de kabel op zijn slapst en heb je ruimte om tegen de veer in te werken. Dan in de 4e versnelling zetten en controleren of de rode streepjes naast elkaar staan. Zo niet, dan kan het zijn dat de buitenkabel niet helemaal is ingeschoven in de strop. Dat kan dan alsnog.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?