3 driewieler

• Marco

Hallo

ik heb een vraag ik heb een beroerte gehad en daar door ben ik mijn evenwicht kwijt.Daarnaast ben ik ook 1.48 groot..ik ben op zoek naar een “driewieler” Bij de firma Welzorg koste die ong ? 1600…Wie weet waar een goedkoop adres is omg Rotterdam..

Thanks

Marco

• Hans

Marco

Misschien is er in de ligfietsen afdeling een driewieler te verkrijgen.

Die van zorg zijn misschien standaard fietsen.

Een ligfiets is wat sportiver.

Leuk om er een te zoeken op het net.

Hans

• Hans

Marco ik ben even op het net geweest het volgende gevonden.

www.optima-cycles.nl.

Het is misschien reclame maar ook hulp bij het zoeken.

Hans

• Sander (fietspagina)

Laat ik nou een ligfietser zijn en daar wel iets van afweten… :-)

Allemaal driewielige ligfietsen:

Sinner Comfort

www.ligfiets.net/fietsen/type.php3?id=32

www.sinner.demon.nl/

Hase Kettwiesel en Hase Lepus

www.hasebikes.com/en/kettwiesel/

www.hasebikes.com/en/lepus/

www.ligfiets.net/fietsen/type.php3?id=110

NPC-trike en NPC Trilite

www.revalidatiematerialen.nl/driewielers.htm

www.ligfiets.net/fietsen/type.php3?id=131

www.ligfiets.net/fietsen/type.php3?id=318

Optima Rhino FS en ST

www.ligfiets.net/fietsen/type.php3?id=293

www.ligfiets.net/fietsen/type.php3?id=294

Optima Rider

www.ligfiets.net/fietsen/type.php3?id=70

www.optima-cycles.nl/nl/2-09-1.htm

Van deze rij ligfietsen raad ik de eerste aan, de Sinner Comfort. Deze fabrikant is bereid om aanpassingen te doen aan de fiets (in samenwerking met een ander bedrijf), mocht dat gewenst zijn. Een hulpmotor is ook mogelijk.

Ook bij NPC kunnen ze de fiets aanpassen. Hun fietsjes zijn alleen erg duur, vind ik.

Sinner is een stuk goedkoper. Optima zit er een beetje tussenin met de Rider.

Overigens zijn de NPC's en Optima's hele lage driewielers, de Sinner is beduidend hoger. Hou daar rekening mee i.v.m. met de opstap.

Hase is een Duitse fabrikant, daar weet ik geen prijzen van. De rest is Nederlands.

Maar zelfs de Sinner Comfort is vrij prijzig. Dus een tip, kijk eens bij de tweedehands ligfietsen op deze site: www.ligfiets.net/markt/

• pieter

Kun je die driewieler niet via de W.V.G. verstrekt krijgen? De gemeente is daarvoor het uitvoerend orgaan. Proberen! Dan wordt zo een driewieler ook splinternieuw, keurig op maat afgeleverd; je bent immers klein van stuk. Het kost wel even geduld hoor, ambtelijke molens…..

Als dat niet lukt: op o.a. marktplaats worden wel driewielers voor volwassenen aangeboden. De link daarheen staat op fiets.pagina

• gerardgerard

Goedendag meneer Sanders, ik ben helaas niet in de gelegenheid, door internet verbindingtijd zeer begrenst, alle berichten te lezen, maar ik heb enige van u gelezen, ligfietsen zijn waarschijnlijk fijn om mij te rijden, maar in landen als nederland of ander europese landen lijkt me niet aanbevelings waardig uit veiligheids redenen, goed voor amerika of australie, op die fietsen wordt men gauw over het hoofd gezien en men ziet zelf erg weinig ook voor touristische uitstapjes of vacantie. en voor oudre mensen ? un oma met de benen in de lucht ? ik weet er zijn ‘oma’s, die er zelfs un wereld reis er mee hebben gemaakt ! Ik en nog anderen zijn op zoek naar driewielers( 1 voor wiel en 2 achter wielen) die op gewonen fietsen lijken en sportif en licht zijn, dus ligfietsen (wel praktich zo'n rijdent bed) in zit modellen maar met 28 inch wielen, mijn vraag is of u weet wie die soort fietsen maken ! Heelas moet ik dit bericht inkorten door tijd gebrek. Ik dank u in voorbaad voor alle inlichtingen die u ons kunt geven. Gerardgerard.

• gerardgerard

En hoe zit dat nou Sander met de rechtop driewielers fietsen ? Heeft u daar geen adressen van ?