Reparatie

  • Fietsband

    Ik heb laatst een klein ongelukje gehad en nu moeten er een paar spaken vervangen worden en het wiel moet uitgelijnd worden.

    de fietsenmaker begon onmiddelijk over een nieuw wiel omdat het een afzetter is.

    Bvd

    Fietsband

  • viedsvilozoov

    Breng hem bij mij en ik fiks het voor 'n prikkie

  • pieter

    Het hangt er maar helemaal vanaf wat er precies an de hand is; een “uitlijning” of beter gezegd “richten” van een wiel is qua kosten nauwelijks in te schatten omdat de tijdsduur ervan kan varieren van 10 minuten tot uren, en het resultaat kan erg tegenvallen. Vandaar dat de fietsenmaker liever nieuw monteert, het hoeft geen afzetter te zijn.

  • Marcel de Skier

    Een fietsemaker kan ook even proberen het wiel uit te lijnen voor een minuutje of 10. Als dat niet lukt kan je over een ander wile gaan beginnen.

    Mijn fietsemaker kreeg de hoogteslag ook niet uit mijn wiel na 20 minuten spaken draaien. Toen maar een ander wiel laten spaken.

  • fietsstorm

    als de fietsen maker niet meteen kan vertellen of het eruit te krijgen is

    of in redenlijkheid kan garandeeren dat hij je de weg opstuurt

    met een goed wiel ,

    met een evenwicht in de spanning van de spaken

    en je niet met slappen spaken in je wiel naar buiten laat rijden

    omdat een te krom wiel aleen recht te krijgen is met spaken heel strak te zetten

    en andere heel los .

    de eerste kuil in de weg is je wiel weer krom

    en heb je de P in op je fietsen maker om dat het nog geld ook heeft gekocht

    je gaat toch naar een vakman waarvan je mag verwachten

    dat een reparatie goed en VAKKUNDIG word hersteld

    en dat je er weer lekker mee voort kan

    als een hobbyist er naar 20 minuten achterkomt dat hij het niet goed krijgt

    kan je het nauwlijks een vakman noemen

    nee dan maar een boze klant die ons te duur vind

    maar ik heb er een goed gevoel over als je bij mijn naar buiten rijd

    weet ik zeker dat je langer met je tanden doet

    heel fiets plezier groeten

  • pieter

    En… heb je het arbeidsloon van die 20 minuten vergeefs richten ook betaald? Dat zou wat mij betreft redelijk zijn.

  • Fietsband

    Hartelijk dank maar ik heb et zelf maar gedaan,

    eerst had ik een slag van 2cm naar elke kant en nu heb ik nog iets van 4 mm in het algemeen :)

  • Bikeboy

    zoek je nog werk ????

    ik ben nog steeds opzoek naar een goede vakman.

  • pieter

    waar zit jij?

  • JohnN

    ik heb pas fiets gekregen, je kan wel trappen maar wordt niet overgebracht naar achterwiel. het is net of hij tussen versnellingen in blijft hangen, is een shimano nexave derrailleur, 24 versnellingen, wat is eerste mogelijke poging om zelf aan te pakken, heb alles geolied maar gebeurd nog niks