Vering en eieren.

  • jeroen

    Bedankt voor je getinte en uitgebreide bericht.

    Ook mee eens.

    Ik ben een beetje techneut en zoek, in deze wat akademische discussie, de oorzaak bij de fiets.

    Ik vervoer nooit eieren op de fiets. Maar ik ben gek op allerlei soorten vering.

    Vandaar mijn vraag.

    Met groet, Jeroen.

  • jeroen

    Eerst koken, da's een goeie tip.

  • Huub

    Ik zou een volledig geveerde mountainbike nemen en de banden niet te vol doen. Het trapt wel iets zwaarder maar de kans is groot dat de eieren heel blijven. Verder is het natuurlijk van belang dat je je kippen veel kalk voert, zodat de schaal lekker dik en stevig is

    mzzls

    Huub

  • Swimmie

    Zoals Henri al eerder opmerkte: kijk naar de eend.

    Deze vraagstelling was destijds ook het begin van het ontwerp van de Citroën 2CV, oftewel De Eend.

    Kijk eens wat voor vering ze in de Eend hebben toegepast, misschien kun je die wel op een fiets gebruiken! :)

    De eend staat op 5 in de lijst van auto's aller tijden, dus misschien komt je fiets ook wel hoog op de lijst van fiets aller tijden. (moet je wel een oprolbaar dakje op je fiets maken)

    greetzzz en succes met je vering.

  • mikdeltagolf

    Op een schip wordt een vloeistofkompas gebruikt om rollen en stampen te compenseren. De kompasroos blijft doordat hij in een vloeistof drijft altijd horizontaal. Wellicht kun je een constuctie bedenken waarbij de eieren in een vloeistof drijven/zweven afhankelijk van de versheid. De vloeistof moet wat stroperig zijn.

    mikedeltagolf

  • jeroen

    Met dank.

    Kleine tussenschotjes tussen de eieren zullen misschien wel nodig zijn.

    De eieren zijn niet het belangrijkste, het gaat me om de meest soepele vering.

  • jeroen

    Bedankt voor je reactie.

    Wist je trouwens, dat de eend bij de botsproef er helemaal niet zo slecht afkwam?

  • pieter

    heeft hele goede kreukelzones, alleen de kooi zijn ze vergeten.

  • jeroen

    Kijk eens op het Internet, je zult nog versteld staan.

  • blubber

    henri schreef:

    >

    > koop een eend

    …tenzij het persé kippeneieren moeten zijn, natuurlijk. :-)