honden

• guy

tijdens het fietsen gebeurt het wel eens dat je achterna gezeten word door een hond ,zijn er middelen om een hond af te schrikken?

• henr!

met een wasknijper en een kaartje een ratel maken van je voorwiel

:D

• erik

Een dazer, apparaatje dat een heel hoog geluid maakt waar honden niet tegen kunnen. Ook heel aangenaam voor wandelaars met lekkere broekspijpen…

http://www.dewandelwinkel.nl/aanbod_dazer.htm

• Aad

Een stevige fietspomp heeft mij weleens geholpen.

Gr. Aad

• pieter

rotschop geven.

• Dirk

Je hebt verschillende ‘tactieken’

Ten eerste moet je altijd voorbereid zijn op een ontmoeting, zeker als je in de polder of op het land langs boerderijen fietst. Vaak zie of hoor je ze dan al op een redelijke afstand.

Spot ik een Doberman of Rotweiler dan pas ik de route aan en keer op mijn schreden terug.

Kun je niet meer keren fiets dan recht op de hond in kwestie af en laat een diep gegrom horen. Ik heb hier al enkele keren succes mee gehad.de hond in kwestie liep ,piepend' weg.

Ben je de hond gepasseerd en rent hij achter je dan rest je niets anders dan te proberen je snelheidsrecord te verbeteren. Meestal rennen ze niet meer dan een meter of 50 achter je aan.

Proberen te schoppen lijkt mij niet handig. Je verliest snelheid en de kans is groot dat je uit evenwicht raakt.

Ik ben voorstander van een hondenbelasting van €1000 voor de eerste hond per maand.

Dirk

• Erwino

Zal ik geen last van krijgen, want ik fiets niet ?!

Tenminste niet als ik geen tips/adviezen krijg n.a.v. m'n berichtje hieronder.

Maar toch, inderdaad flink aanzetten of wat mij ook weleens heeft geholpen, het monster luid waarschuwen vooral niet tekeer te gaan !

Kortom, overwicht tonen.

Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.

• Krimmlson

Inderdaad, ooit wil ik een hond een flinke schop verkopen terwijl ik op de fiets zat.

Gevolg was dat de hond in geen velden of wegen meer te zien was toen ik op de grond lag doordat ik uit balans raakte. Het werkt dus wel

• henr!

paardezweepje

bevestig het aan de voorvork als een hockystick

probeer het niet tussen de spaken te slaan:D

• erik

Ik kwam in het Westerwald een keer een hond tegen die me zo achtervolgde, net voor een hele steile helling. Ik denk dan Lance Armstrong me niet had bijgehouden, zo snel reed ik die helling op…….de hond zag het in ieder geval niet zitten mij te achtervolgen.