Kent iemand het merk Ranger?

  • Noortje

    Hoi, heeft er iemand van het merk Ranger gehoord? Waar komt het vandaan? (Internetsite?) Is het een goed merk? Er is nergens iets van te vinden! Groet, Noortje

  • pieter

    Ja, bekend om de vreselijke barrels. ook wel: maxwell. Koop liever een leuke gebruikte fiets dan zo iets. Gebouwd in Nederland; er wordt wel beweerd : er bestaan geen slechte fietsen, maar dat is niet waar: Ranger is rommel.

  • dribbel

    volgens mij kan je die fietsen bij de gamma of praxis kopen. Ze kosten rond de E300,– zie de reclamefolders,

    groetjes, reneey

  • pieter

    Niet kopen. voor 300 euro kun je een hele goeie gebruikte fiets kopen, met garantie, bij de fietsenhandl, en daarvan heb je veel langer, en veel meer plezier, en het ding hoeft veel minder te worden gerepareerd. Ik repareer zelf fietsen, en zulke Ranger barrels heb ik een beetje teveel in mijn werkplaats, met de meest rare mankementen op jonge leeftijd. (Ik verkoop zelf geen fietsen).

    Kijk ook eens bij een verhuurder; die doet vaak goede jonge ex-huurfietsen weg waar de kop van de nieuwprijs is afgereden.

  • Els

    Pieter,

    Wat vind je dan van de Puch Excellent 300/305. Alu frame en afgemonteerd met shimano onderdelen. Is dit dan een slechte fiets? Winkelprijs € 669.- een soortgelijke gazelle of batavus is € 120 duurder. Misschien hoort deze vraag niet thuis onder dit onderwerp maar ik vraag het mij wel af.

    Groetjes,

    Elspieter schreef:

    >

    > Niet kopen. voor 300 euro kun je een hele goeie gebruikte

    > fiets kopen, met garantie, bij de fietsenhandl, en daarvan

    > heb je veel langer, en veel meer plezier, en het ding hoeft

    > veel minder te worden gerepareerd. Ik repareer zelf fietsen,

    > en zulke Ranger barrels heb ik een beetje teveel in mijn

    > werkplaats, met de meest rare mankementen op jonge leeftijd.

    > (Ik verkoop zelf geen fietsen).

    > Kijk ook eens bij een verhuurder; die doet vaak goede jonge

    > ex-huurfietsen weg waar de kop van de nieuwprijs is afgereden.

  • pieter

    Een Puch lijkt mij al een heel stuk beter dan een Ranger.

  • Noortje

    Hallo allen, wat ik reeds dacht hebben jullie bevestigd en ben inmiddels de trotse bezitter van een bijna 2x zo dure tweedehandsje Gazelle Primeur. Erg mooi, en naar ik hoop een erg fijne fiets. Bedankt voor jullie reakties!

  • pieter

    Gazelle Primeur: Prima fiets, er rijden er duizenden van rond, een veel betere keus dan een nieuwe Ranger; veel plezier ermee!

  • lowikfan

    Volledig mee eens.

  • lowikfan

    Hmmm, OK zal mijn mening eens zeggen. Ranger is gewoon @!#$. met DT