AFSTELLEN SACHS TORPEDO 5V

• e de waele

Wie kan mij juist vertellen hoe ik de versnellingsnaaf af moet stellen van

de sachs pentasport 5v met 2 kabels ik heb de naaf los gehad voor snelbinders te monteren zinds dan schakeld hij niet meer goed en trapt wel eens door?

het moet dus in de afstelling zitten.

wie weet raad???

e de waele

• viedzferznelingzvilozoov

Beide kabels ontspannen met de schakelaars en dan met de dchroefhuls zo instellen dat de kabel net strak staat maar niet de ketting uit de naaf trekt

• pieter

De rechtse kabel afstellen als een drieversnellingsnaaf: in de eerste versnelling zo, dat (na een draai achteruit aan de trapper) het kettinkje een heel klein beetje voelbare speling heeft. De linkerkant zoals omschreven door de andere respondent, evt een tikje veranderen tijdens een proefrit. Deze naven staan bekend om hun afstelproblemen, met name de linkerkant. De ouderdom kan ook een rol spelen.

Heel belangrijk: let op dat je de linker en rechterkabel niet verwisselt; op de hendel staat heet klein aangegeven welke links en welke rechts hoort te zitten.

• e de waele

U zegt schakelaars maar er zit maar een schakelaar op het stuur waarmee je de twee kabels bediend. en deze heeft 5 standen

in welke stand moet ik deze dan zetten?

En om de kabels op te spannen zijn het als het ware schuifjes die zich zelf borgen

viedzferznelingzvilozoov schreef:

>

> Beide kabels ontspannen met de schakelaars en dan met de

> dchroefhuls zo instellen dat de kabel net strak staat maar

> niet de ketting uit de naaf trekt

• viedzferznelingzvilozoov

Zet die schakelaar in de 5e versnelling…….

ps gaarne geen caps in de topictitel

• e de waele

IK heb deze afgesteld volgens de instructie en het is prima in orde

iedereen nog bedankt voor de tips

e de waele

• Wil

kunt u mij ook de gegevens voor de afstelling geven,

waar kan je de versnellingshandel bestellen?