Banden plakken

• SoulCreeper

ik heb voor het afgelopen weekend een band lekgereden en zondag avond een nieuwe binnenband opgelegd. de oude was al oud en versleten. maar nu heb ik hem dus weer lekgereden. en dus weer geplakt. ik heb ook de binnenkant van de buitenband gecontroleerd op scherpe dingen die erin zijn blijven zitten. maar hoe kan het dan dat ie weer lek is? ik rijd ook niet door glas of andere rare dingen.

• Joe

Misschien scherpe puntjes aan je bandenlichter…maar het meest waarschijnlijk is toch dat er nog wat in je band is blijven zitten.

• Joe

Of er ligt veel scherps op de weg daar waar je vaak fietst.

• SoulCreeper

dat kan ook natuurlijk. ik fiets wel veel dezelfde route hiero.

maar kan het ook aan de velg liggen of is het dat weer vergezocht?

• Joe

Zou eventueel kunnen dat er een scherp kantje aan zit…maar kijk ook eens of je velglint nog goed is i.v.m. spaken die er doorheen zouden kunnen steken.

• SoulCreeper

tjha, maar dat zal het niet zijn. het gaatje zit telkens aan de kan van de buitenband.

• Joe

Hmm, als je iedere keer met je vingertoppen de binnenband af hebt gevoeld op scherpe zaken (want alleen de buitenband bekijken is niet genoeg), dan weet ik ook niet meer waar het aan kan liggen.

Misschien andere prikbordbezoekers…

• hbj

Hoi,

Er zal vast nog wel een scherp stukkie ergens zitten.

Maar waarom ga je eigenlijk bandenplakken, wat een gedoe. Stop er gewoon een nieuwe in, dat gaat ook sneller. Voor een paar euro heb je er al een. Maar je zal wel een stadsfiets hebben waar je niet zo snel je wielen kan demonteren, dan kan ik me het plakken nog wel voorstellen.

De oorzaken zouden kunnen zijn.

1) Je hebt de band niet goed genoeg geplakt.

2) Er zit nog een scherp stukkie ergens.

3) of..je hebt vergeten je banden op te pompen.

succesoo

• Albert

Kijk eens of je velglint niet verschoven of aan vervanging toe is.

Het kan dat als je velglint verschoven is, de band door de gaten van de spaken wordt geperst. Deze kan dan vervolgens door vrijving of een braampje stuk gaan.

• SoulCreeper

ik heb er al n nieuwe band op gelegd, maar hij blijft lek gaan. ik probeer het nog es met een nieuwe buitenband, als het daarmee niet verholpen is, dan probeer ik het velglint, een nieuwe buitenband heb ik al staan.

btw, het is een omafiets.