Giant revive ezb

• eb

Hallo,

Ik wil graag reacties horen/lezen van mensen die ook een Giant revive ezb hebben of hebben gehad. Het gaat mij met name om het model met een dichte kettingkast. Ik ondervind veel problemen met deze fiets terwijl hij nog geen jaar oud is. Giant is erg passief in het oplossen van het probleem.

• bikeboy

Wat voor probleem heb je,

Ik ben zelf wel tevreden over deze fiets.

bikeboy

• Bosman

Hallo Eb,

vorig jaar zomer heb ik de Giant Rivive het duurste model aangeschaft ik heb op deze fiets al bijna 1200 kilometer gereden ik vind het een enorme fijne fiets en heb alleen in het begin last gehad van een KM teller die niet goed werkte deze is door mijn fietsverkoper goed gemaakt en heb hem van afgelopen najaar een servicebeurd gegeven en alles is weer super de puper!

wat is uw klacht met deze fiets?

Mvg D.Bosman,

• eb

Hallo D. Bosman,

Ik heb zelf inmiddels zo'n 3500 kilometer gereden met mijn fiets binnen 10 maanden. Nogal intensief gebruik dus.

Problemen zijn vooral de trapas, kettinggeleiders en de net niet dichte kettingkast.

• wv

Hallo,

ik heb ook een Revive met dichte kettingkast.

Een jaar of 2.

Ik gebruik hem voor woon/werk verkeer (18 km per dag). Maar alleen bij goed weer :)

Nog geen problemen gehad met de fiets.

Op zich vind ik het een fijne fiets. Goede zithouding.

Het enige is dat ik vind dat ie niet echt licht fietst. Op een gewone fiets kan ik gewoon veel sneller fietsen.

Maar ik heb geen vergelijk kunnen maken met een andere Revive, dus weet niet of dit zo hoort of dat er iets niet goed is.

Ik heb de fiets gekocht bij een fietswinkel die zelf geen dealer is van Giant, dus hij heeft ook geen ervaring hiermee. Volgens hem is alles ok (natuurlijk!).

Kortom… Ik heb hem nu, en zal er nog wel een tijdje op blijven fietsen, maar bij vervanging zal ik w.s. een goede ‘gewone’ fiets kopen.

groetjes, wv

• bikeboy

Er zijn diverse modellen van deze fiets met uiteen lopende versnellingen, jammer dat je niet eerst op verschillende moddelen proef gereden hebt. Ook jammer dat je de fiets niet bij een dealer koopt, je loopt dan het risico dat hij te weinig kennis van deze fiets heeft en belangrijker nog hij kan met vragen niet terug vallen op de technische afdelling van Giant.

bikeboy

• bikeboy

eb,

Wat zijn de problemen met de trapas. Ik begrijp niet dat Giant moeilijk doet over de garantie, giant is normaal heel soepel met garantie.

De dealer moet zorgen voor de service en garantie waneer hij onderdellen heeft vervangen in de garantie perioden dan krijgt hij deze gecrediteerd van Giant.

Mijn vraag aan jou: heb je de fiets wel bij een dealer gekocht, ben je wel terug geweesd voor de belangrijke servicebeurd.

Als je op alle twee de vragen ja kan zegen dan adviseer ik je om de fiets naar deze dealer te brengen en nadrukkelijk te eisen de fiets goed te repareren, je kan dan kracht bij zetten om kontakt met giant optenemen als hij dit weigerd.

Als je net als W de fiets niet bij de dealer heb gekocht of de servicebeurt bent vergeten is het ook een beetje je eigenschuld.

ik ben benieuwd naar je antwoord

bikeboy

• eb

Bikeboy,

Jammer dat je allerlei dingen aanneemt.

Ja ik heb de fiets bij een dealer gekocht.

Nee ik ben de service beurt niet vergeten.

Ja ik ben terug geweest naar de dealer, die overigens erg goed is.

Ja ik Giant ook zelf aangeschreven.

Nee ik ben niet gisteren uit een ei gekropen.

Ja inmiddels heeft Giant gereageerd en ze gaan de trapas, tandwielen, kettinggeleiders, ketting en spanners allemaal in 1 keer vervangen omdat niet duidelijk is waar mijn problemen vandaan komen.

eb

• wv

Hi,

even voor de duidelijkheid: zoals ik al eerder zei ben ik op zich niet ontevreden over de fiets. Voor woon/werk verkeer hoef ik niet bijster snel te kunnen fietsen. Sterker nog, ik kom liever niet bezweet aan op m'n werk, dus doe ik dit gewoon altijd rustig aan. Een kwestie van op tijd vertrekken…

Alleen als ik fiets vraag ik me weleens af of mijn Revive soms zwaarder fiets dan andere Revive's. Snappie?

Ennuh… die dealer moet dan maar wel in de buurt zitten toch?

Ik ben nogal snel weg van experimentele ontwerpen. Zo las ik op internet over dit soort fietsen.

Mijn fietsenmaker zei dat ie via een collega wel zo'n fiets op proef kon laten komen.

Zo gezegd, zo gedaan.

En ik vond het zo'n leuke fiets dat ik hem gekocht heb.

Op het moment dat ik hem kocht stond op de site van Giant alleen mijn versie (dichte kettingkast met 7 vernellingen in de naaf)

Pas later kwamer er andere modellen (en prijzen).

Maar ok… tegen de tijd dat ik aan een nieuwe fiets toe ben zijn er vast weer nieuwe ontwikkelingen… :)

groetjes, wv

• eb

WV,

Ik ben over het comfort van de fiets ook erg tevreden.

Ik gebruik de fiets ook voor woon/werk verkeer dat is voor mij een afstand die varieert van 30 tot 40 kilometer per dag en dat zonder zadelpijn……

Ik weet natuurlijk niet of jouw fiets zwaarder trapt dan die van mij. Wat mij wel opvalt is het verschil met mijn “gewone” fiets. Vergeleken daarbij fietst mijn revive wel wat zwaarder. Kan natuurlijk ook voor een groot deel komen door de combinatie naafversnelling, de kleine wieltjes, brede bandjes.

Heb je nog steeds de originele banden er onder zitten?

Ik heb inmiddels vredestein anti-lek banden eronder trapt alweer een stuk lichter.

eb