Giant revive ezb

• wv

eb schreef:

>

> Heb je nog steeds de originele banden er onder zitten?

> Ik heb inmiddels vredestein anti-lek banden eronder trapt

> alweer een stuk lichter.

>

Ja, ik heb alles nog origineel.

'k Heb tot op heden nog niks gehad aan die fiets, dus nog geen redenen gehad om iets te vervangen…

Maar is het echt merkbaar lichter met die andere banden?

Ik heb wel gemerkt dat je de banden goed op spanning moet houden. Dat is inderdaad merkbaar lichter fietsen en de vering is prima om toch comfortabel te rijden.

groetjes, wv

• bikeboy

Eb,

ik probeer een reactie op jouw vraag te geven, Heel vaak is het probleem dat er geen gebruik gemaakt wordt van de servicebeurt. Normaal gesprokken zal een goede dealer er alles aan doen om de klant tevreden te houden.

Zoals ik jouw vraag heb gelezen was je teleur gesteld in de pasieve houding van Giant. mogelijk dat ik daarbij heb gedacht dat de dealer zijn werk niet goed heeft gedaan want de dealer is jouw aanspreek punt en Giant niet.

Over het ei heb ik het niet gehad.

Als Giant alles gaat vervangen moet het probleem op te lossen zijn. Met deze reactie van Giant begrijp ik niet dat je ontevreden bent met de pasieve houding van Giant

Ik bedoelde met mijn reactie niets negatiefs alleen wilde ik duidelijk maken dat je er zelf met de dealer uit moet kunnen komen.

Er zijn hier al heel veel vragen gesteld en verwijzingen geweest naar winkels en fabrikanten terwijl er geen onderhoud aan de fiets is besteed of dat de klant de fiets via (internet) heeft gekocht en zelf is gaan sleutelen en dan negatief schrijft.

Ik ge ervan uit dat je probleem netjes wordt opgelost en dat je veel fietsplezier zult beleven.

Groetjes Bikeboy

• bikeboy

WV,

Er kan op het achterwiel een ander tandwieltje waardoor je lichter of zwaarden moet trappen, misschien is dat een oplossing voor je.

bespreek dat eens met je fietsenmaker. (dat is een standaard tandwiel dat kan elke fietsenmaker eventueel kan je dat ook zelf)

succes Bikboy

• wv

bikeboy schreef:

>

> WV,

> Er kan op het achterwiel een ander tandwieltje waardoor je

> lichter of zwaarden moet trappen, misschien is dat een

> oplossing voor je.

>

> bespreek dat eens met je fietsenmaker. (dat is een standaard

> tandwiel dat kan elke fietsenmaker eventueel kan je dat ook

> zelf)

>

> succes Bikboy

Hoi Bikeboy,

thnx voor je meedenken.

Naar mijn bescheiden amateur-mening is dat niet de oplossing. Om lichter te trappen kan ik natuurlijk ook terugschakelen. Maar dan ga je ook minder snel.

Maar dat is het volgens mij niet.

Ik merk gewoon dat als ik mijn voeten stil hou dat mijn Revive sneller snelheid afneemt dan een gewone fiets.

Toen ik hem net had heb ik dit ook mijn fietsenmaker gezegd. Hij heeft toen de rollerbrakes nagekeken, maar deze staan goed afgesteld.

Ik hou het op de kleinere bandenmaat.

Maar nogmaals: ik ben niet ontevreden over het geheel hoor!

Als ik echt lekker wil fietsen (me uitleven bedoel ik dan) ga ik lekker op m'n mountainbike het bos in (gem. 2x per week).

En op de weg ben ik een beetje een oude-van-dagen fietser… :)

groetjes, wv

• Joep

gwoon beetje harder trappen is DE oplossing voor velen

• gertjan

ik rijd nu zo'n 2 jaar met mijn ezb, maar dan de “standaard”uitvoering , dwz met een derailleur met 8 versnellingen. ik heb voor ik de fiets kocht ook op de uitvoering met de dichte ketting kast en naafversnelling met 7 versnellingen gefietst en vond deze inderdaad wat zwaarder trappen dan de derailleur uitvoering . vandaar dat ik voor die uitvoering koos . eerlijkheids halve moet ik erbij vertellen dat ik voor die tijd nog nooit met een fiets met versnellingen heb gefietst, dus ik kan het niet met een “gewone ”fiets vergelijken. ik ben er echter zeer blij mee, het was voor mij echt de nieuwe manier van fietsen. lekker relaxt, en toch nog een , voor mijn doen, aardig tempo , zonder me uit de naad te trappen!

• chris kleton

hallo

ik heb 2de hans een Giant revive EZB ge kocht maar nu is vorge week ge knapt onder het zadel nu kreeg in van mij profil dealer te hoorden dat der geen onderdellen meer voor zijn weet iewmand nog een ziver grijze rug leuning ??? kan mij berijken via me mail al vanst bedankt

mvg chris

• Monique

Wie kan me aan een nieuw zadel met rugleuning helpen.

De mijne is ook afgebroken

Groetjes

Monique

• gerwin

gertjan Schreef:

——————————————————-

> ik rijd nu zo'n 2 jaar met mijn ezb, maar dan de

> “standaard”uitvoering , dwz met een derailleur met

> 8 versnellingen. ik heb voor ik de fiets kocht ook

> op de uitvoering met de dichte ketting kast en

> naafversnelling met 7 versnellingen gefietst en

> vond deze inderdaad wat zwaarder trappen dan de

> derailleur uitvoering . vandaar dat

> ik voor die uitvoering koos .

> eerlijkheids halve moet ik erbij vertellen dat ik

> voor die tijd nog nooit met een fiets met

> versnellingen heb gefietst, dus ik kan het niet

> met een “gewone ”fiets vergelijken. ik ben er

> echter zeer blij mee, het was voor mij echt de

> nieuwe manier van fietsen. lekker relaxt, en toch

> nog een , voor mijn doen, aardig tempo , zonder me

> uit de naad te trappen!

bij mij is het andersom: ik fiets met een giant revive met open kettingkast en derraileur, maar door de kleine bandjes komt er steeds rommel in…

du s voor de volgende fiets doe zeker een dichte kettingkast..