Bike care

  • Sander

    Ik ben bezig met een onderzoek naar Bike Care. Kunnen jullie mij zeggen wat jullie van onderhoudsproducten voor fietsen vinden. Onzin of noodzaak. Zijn dure producten beter dan huis, tuin, en keukenmiddeltjes? Wat gebruik je zelf en waarom?

    Het zou mij zeer helpen als jullie zoveel mogelijk ervaringen vertellen!!!

    Groeten Sander

  • Martijn

    Sja onzin of noodzaak:

    De werkelijkheid zit er ergens tussenin hè :)

    Ik gebruik bijvoorbeeld Pedro's Bikelust voor mn frame en Finishline Teflon Plus voor mn ketting.

    Zo'n bus goedkope teflonspray werkt ook wel, maar het grootste voordeel van die Finishline Teflon Plus vind ik dat het in een druppelflesje zit waardoor je het nauwkeuriger kunt aanbrengen.

  • pieter

    Hangt ook af van het soort fiets; afgewerkte motorolie is prima als smeermiddel voor de ketting van een huistuinkeukenfiets, en zeg nou zelf: het is meer smering dan duizenden HTK-fietsen krijgen. met een kwastje opbrengen. Nog een huismiddeltje: de fietspomp; die wordt op zulke fietsen ook veel te weinig gebruikt.

  • Jor

    Het onderhoud en de hoeveelheid onderhoud die je erin stopt hangt geheel van de fiets af. Je Kroegfiets is natuurlijk anders dan die racefiets of mtb van paar duizend euro. Zelf probeer ik het aantal zware chemicaliën op mijn fiets en in de natuur sterk te beperken. Ik gebruik daarom een plantaardige onderhoudslijn. Grappige is dat deze helemaal niet duurder zijn dan “gewone” schoonmaak producten voor de fiets.

    Ik gebruik zelf Airolube Bike Care. En dan gebruik ik voornamelijk Super Wash, Chain Wax en de Heavy Duty Degreaser.