Zandstra

• dave

Wat zijn jullie eigenlijk zielige figuren niks beters te doen of zo en dat noemt ze eigen fietsenmaker beetje kinderachtig hoor (moeilijk he verkopen)

• raaf

Vraag een beetje info over een bepaalde fiets blijkt er ineens een heuse stammenoorlog uitgevochten te moeten gevoerd.Spelen er hier tussen de reflectanten bepaalde,mij niet bekende,commerciele belangen?

Het lijkt wel of ik hier te maken heb met een hevige afgunst tussen verschillende belanghebbende partijen.Kortom:Hier kan ik geen ruk mee!

• T

Ja jammer dat deze heren geen normaal advies kunnen geven ik had het niveau wel even wat hoger ingeschat, jammer trouwens dat internet zo word misbruikt om elkaar af te kunnen kraken.Ik wilde de heer Raaf alleen voorzien van wat info. en geen kinderachtige spelletjes , dus wil ik u bij deze nogmaals zeggen dat u het kunt overwegen eens een kijkje te nemen bij deze fiets(en)

Mvg

T.Koeman

• bikeboy

Mogelijk gaat het niet om de fiets maar het bedrijf dat erachter zit,

Er wordt enorm gerommeld en de klant is de dupe'

Maar ik zal niet meer reageren waarschijnlijk is het beter dat ik in het geheel geen advies meer geef.

De groetjes Bikeboy

• T

Goed idee ,he het gaat niet om het bedrijf maar de klant die tevreden is dacht dat jij dat wel zou weten

• bikeboy

Ik wordt heel vaak geconfronteerd (dagelijks) met fietsen die via internet zijn gekocht en niet goed schakelen of afgesteld zijn, heb ik het nog niet eens over verkeerde frame maten enz.

Wij proberen dan de klant uitleg te geven dat dat dus de problemen zijn als je de fiets in een doos koopt. je koopt de korting dus geen service.

Wanneer je zelf handig bent en/of voldoende verstand van fietsen hebt is het vaak geen probleem, maar het over grote deel van de internet kopers denken de fiets te ontvangen zoals deze van de vakman komt, (zoals ze altijd de fiets hebben ontvangen) en dat is dus niet zo.

Als je wat verder kijkt dan naar een kieskeurig (die alleen maar bestaat uit internet winkels) dan begrijp je watr ik bedoel.

Een Gazelle en Batavus die Dhr Vriend (bike motion) geen dealerschap wil geven omdat het een rommelaar is. Daar hoor ik niets over. Ik krijg alleen maar kritiek als ik de mensen hierop wijs,

DE FIETS VIA INTERNET IS NIET HET ZELFDE ALS DE FIETS VAN DE VAKMAN bij de vakman krijg je service en een betere voorlichting, je kan er terug komen. en daar betaal je NIETS extra's voor je betaald gewoon de normale prijs meer niet.

Ik wordt dan altijd besprongen alsof ik een afzetter ben. Het lijkt in dit forum vaak dat het alleen maar om de prijs gaat. Ik wordt daar misselijk van.

Alle vragen probeer ik met mijn ervaring te beantwoorden, en vaak krijg ik daar leuke reacties op, daar is deze site ook voor. Maar die eeuwig voordurende discusie over. de internet aanbieders zo goed zijn is onzin ze zijn niet goed alleen goedkoop.

Een ieder moet dus zijn eigen keus maken en ook gewezen worden op de nadelen van internet verkoop, maar dat schijnt nogal gevoelig te leggen bij somige.

• Bart

De discussie is ook hopeloos, en wel om (oa) de volgende redenen:

a) niet elke fiets die is gekocht via internet, is een miskoop.

b) als een Nederlander ergens geld aan heeft uitgegeven, is die niet snel geneigd toe te geven dat die een kat in de zak heeft gekocht.

Met andere woorden, jullie hebben allemaal gelijk. Alleen moeten jullie nog inzien dat het gelijk van de een niet betekent dat de ander geen gelijk heeft…

• bikeboy

Dat klop Bart 100%.

Maar mijn stelling is ook niet dat er niet via internet gekocht moet worden.

Ik probeer allen dat de consument nadenkt voordat hij/ zij een fiets koopt.

Korting en service gaan nu eenmaal niet samen, Dat weet iedereen, het is dus vervelend dat de internet aanbieders volhouden een prima afgemonteerde fiets te leveren en dat niet doen.

Maar dan nog moeten de mensen zelf weten waar ze willen kopen en het probleem is groot als er onder verschilende namen vrienden en/of personeel van deze bedrijfen alleen maar lopen te roepen dat het zo goed is en service prima verzorgt wordt.

Daardoor krijgt de vraag steller een verkeerd beeld.

Blader eens terug en zoek naar T het enigste wat hij kan schrijven is dat je naar bikemotion moet gaan. Dat lijkt toch wel erg veel op reclamen, en dat heeft niets meer met eerlijk advies te maken.

Ik probeer al heel lang vragen te beantwoorden en advies te geven maar ik heb nog nooit reclamen gemaakt voor mijn winkel. (waarschijnlijk draai ik gewoon goed en hoef ik dat dan ook niet)

Dat is dus het nadeel van internet: iedereen kan alles zegen onder een andere naam. In het verleden was er een gast die zelf reageerden op zijn eigen vraag onder drie verschilende namen, en hat was alleen maar om reclamen te maken voor een bepaalde internet zaak.

Daar wordt ik misselijk van, ik probeer een goede vraag met respect te beantwoorden zoals er zovelen hier zijn.

Op de pagina,s van de ATB & racefiets kom je die onzin niet tegen, daar valen ze direct door de mand.

Maar hier komen vaak mensen die minder verstand hebben van fietsen en worden dan belazerd dat is verwerpelijk.

Groetjes Bikeboy

• Niels

Ik moet toegeven dat ik het eens ben met Bikeboys laatste stelling. Het is in en in triest dat er mensen zijn die hier onder een andere naam reclame maken voor hun eigen zaak. Erg verwerpelijk en hiermee breng je ook je eigen naam in gevaar.

Laat iedereen zelf een goede keuze maken. Voor service en betrouwbaarheid ga je naar de vakhandel. Wil je gewoon een goedkope merkfiets zonder service en fratsen dan ga je op internet zoeken. Je accepteert dan wel dat je enige service zelf zal moeten kopen, indien dit achteraf noodzakelijk is.

Ik wil nog wel even benadrukken dat ik in mijn omgeving genoeg mensen ken die via internet (o.m. bikemotion) zonder problemen fietsen hebben gekocht. Ik heb hier geen belangen. Maar ik wil dat iedereen gewoon zijn eigen keuze maakt!!! Laten we hier geen discussies voeren over wat goed en slecht is. Iedereen kan zijn eigen keuze maken.

Overigens met een Zandstra fiets is in technisch opzicht niet mis mee. Deze fiets is gewoon met goede onderdelen afgemonteerd. Hoe de fiets technisch bij aflevering wordt afgeleverd, dat weet ik niet.

Overigens zijn er gelukkig nog wel genoeg fietsenmakers die tegen vergoeding achteraf service willen verlenen. Denk wel na dat garantie afhandelingen wel dienen plaats te vinden via de internetwinkels.

• T

internetbedrijven doen het volgende u koopt de fiets voor 25 % goedkoper dus een fiets van 800 kost nu 600 vervolgens zeggen de internet bedrijven u krijgt de 25% korting maar geen onderhouds beurten en natuurlijk wel de volledige garantie volgens de fabrikant, dat houd meestal 2 jr. in en 10 jr. op frame en vork.Dus internet bedrijven verkopen de zelfde fietsen als de fietsenmaker op de hoek alleen kunt u het onderhoud bij wie dan ook laten doen , zou toch raar zijn als dat niet zou kunnen , als je een auto in het zuiden koopt kun je bij jouw garage op de hoek van de straat niet terecht voor onderhoud omdat jij hem in het zuiden hebt gekocht heb jij het weleens gehad ik nog nooit , trouwens ik denk dat je een dief van eigen portomenee bent.En even wat anders we leven in 2005 niet meer in 1985 . nog even wat anders internet is de toekomst thuis zit je ook achter internet dingen te zoeken wat je eventueel wilt gaan kopen en natuurlijk zo goedkoop mogelijk geeft niet doe ik ook net als iedere Nederlander nog wat anders je zit zelfs antwoord te geven op vragen van mensen met problemen aan hun fiets dus je werkt mee aan onze toekomst INTERNET dus je antwoord klopte je kunt beter geen antwoord meer geven.Tenzij je de nieuwe GENERATIE graag helpt.Als niko vriend hier niet was mee begonnen had je eigen baas het mischien wel gedaan deze man denkt aan de toekomst online winkelen .En natuurlijk zal de fietsenmaker op de hoek blijven bestaan voor bijv. de wat oudere garde die kopen liever bij de fietsen maker op de hoek gelijk hebben ze hun kiezen voor het (onderhoud)die je erbij krijgt en service maar die heb je bij ons ook en soms nog wel beter o ja de grote merken leveren niet voor de lol een onderhouds boekje bij voor bijv. versnellingen afstellen toch iets wat simpel op te lossen is.Alleen jammer dat er op grote schaal misbruik word van gemaakt door de dealers ( O mevrouw uw binnenwerk dient vernieuwd te worden dat word dan 150 euro), een fiets van een maand oud!!! Bijna onmogelijk he en toch gebeurd dit op grote schaal door DE DEALERS dus wie word er nou belazerd? En dat alleen maar omdat de fiets via internet of niet bij hem is gekocht.Beetje krom he allemaal.Vertrouwen dat is wat de klant op dat moment doet in jou en daar misbruik van maken trieste zaak niet.Maar ik kan voorlopig nog wel een paar uur door blijven tikken maar het zal weinig nut hebben kan de tijd beter in iets anders steken en dat is de toekomst (online winkelen) jammer dat mensen zoals jullie het verpesten voor de nieuwe generatie dus niet zomaar een vooroordeel geven dat is een nare eigenschap van de mens dus ook van jullie.

Bedenk wat je moet gaan zeggen.

He en veel fiets plezier he en probeer het eens op een Zandstra

mvg.

T.Koeman