Zandstra

• Bart

Hetzelfde gebrekkige gebruik van leestekens in de verschillende van cable.quicknet.nl afkomstige berichten doet inderdaad vermoeden dat het om een en dezelfde schrijver gaat.

Ik had Bikemotion nog in m'n Favorieten staan, maar nu niet meer.

• raaf

Maar dat is niet zo, ik had gewoon belangstelling voor die fiets maar nu dus niet meer.

• niels

Er wordt hier aardig met modder gegooid!

Even de feiten op een rij:

1)

Er schijnt hier iemand een internetwinkel te promoten onder verschillende namen. Erg verwerpelijk. Dus ik raad iedereen aan om niet alleen op de goede ervaringen af te gaan maar ook op internet te zoeken naar negatieve ervaringen. Dat geeft weer balans.

2)

Er wordt hier gezegd dat iemand liever fietst op een Gazelle dan een Zandstra fiets. Kan dit even onderbouwd worden, waarom? Veel ‘huismerken’ komen ook goed uit de test bij de consumentenbond dus dat zegt niets over de kwaliteit!

Tot slot:

Een hele vete hier op de side uitvechten is niet de juiste plek! Anders wordt deze side zo gesloten. Geef eerlijk je mening maar ga elkaar niet steeds aanvallen. Als iemand liegt, geef dat aan zonder elle lange mailen met allerlei emoties. Houd de eer aan je zelf en geef eerlijke informatie. Als een internetwinkel de zaak belazert en een slecht product levert dan komen er vanzelf slechte ervaringen op het net terecht! Eerlijkheid duurt het langst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• raaf

precies en nogmaals ik wilde alleen info over de Zandstrafiets…anders niets!! Ik ben geen fietsenverkoper of wat dan ook IK WILDE ALLEEN INFO OVER EEN BEPAALDE FIETS……..ANDERS NIETS………….IS HET NOU EENS DUIDELIJK!

Maar ik stop, jullie hebben mijn enthousiastme totaal verpest, bedankt stelletje ……..vul maar in………….bedankt!

• henri

een ernstig geval van gespleten persoonlijkheid

wellicht is een zandstratandem het aangewezen vervoermiddel

• BikeFreak

die Raaf voelt zijn eigen wel snel op de kast geknalt! en hapt ook behoorlijk als NORMALE CONCUMENT had ik peroonlijk niet gereageerd

wie die Raaf of wie dan ook mag zijn met Cable.Quiknet.nl ofzo.. ik blijf het wel een vreemd verhaal vinden, echter hoop ik dat iedereen van dit onderwerp* heeft geleerd en dat het spammer de spam verleden tijd mag zijn.. Kinderachtig.

BikeFreak

• niels

Mijn vraag in mijn opmerking relativeren is nog niet beantwoord. Waarom wordt er gezegd dat er liever gefietst wordt op een Gazelle ipv een Zandstra. Afgezien van het feit dat er hier met modder wordt gegooid heb ik van niemand nog een negatieve reactie gelezen over een Zandstra fiets.

Kan iemand gewoon een eerlijk oordeel geven. Het liefst iemand zonder de wel bekende ‘emailadres’. Ik persoonlijk denk dat een Zandstra fiets gewoon een goed gemonteerde fiets is, gezien de specificaties. Heb er geen ervaring mee maar deze fiets wel bekeken in de showroom van Bikemotion.

Nogmaals ik heb geen belangen en verwacht hier alleen een serieus antwoord op! Een antwoord die gemotiveerd is. En niet van ‘hij rijdt’ lekker mijn vrouw koopt er ook een.

De prijsstelling is voor de iets minder bedeelde mensen in deze samenleving interessant. Mits deze mensen het genoegen nemen met geen service!

Ik ben benieuwd of er nog serieuze antwoorden zijn en geen kinderachtige!

• BikeFreak

Goed jij bent dealer! en je krijg nu over 3 jaar een Zandsta fiets voor inruil aangeboden.. wat doe je dan geef je dan veel of ruil je liever een gazelle in? van de zelfde leeftijd. wat is gemakkelijker te verkopen als je wel een fietseninruil doet! (kan bij BikeMotion niet) maargoed..

dit is geen antw: op je vraag misschien dat je met dit lezen snapt wat ik bedoel!

BikeFreak

• niels

Dit is inderdaad geen antwoord op mijn vraag. Laten we het zuiver houden. Ik wil weten of deze fiets kwalitatief goed is! Mag ik nog even van iemand een antwoord?

Om toch nog even een korte reactie op jouw vraag te geven. Ik heb 5 jaar geleden een Gazelle Cayo hybride fiets gekocht voor € 680.- en door de fietsenwinkel onderhouden. Een paar maanden geleden bij mijn fietsenwinkel gevraagd wat de inruilprijs is als ik hem inruil voor een nieuwe Gazelle Orange. Slechts € 150.- ondanks de goede staat waarin mijn fiets verkeert. Inruilprijzen worden bepaald door vraag en aanbod dus ook een Gazelle kan in prijs dalen. Ik accepteeer dat en rijd nog steeds rond op mijn hybride fiets. Nu begrijp ik ook wel dat de vraag naar een onbekend merk laag is en dat de inruilprijs niet hoog is bij een Zandstra fiets.

Mijn vraag blijft staan, is een Zandstra fiets een kwalitatief goede fiets? Gaarne een eerlijk en gemotiveerd antwoord. En geen verhalen over inruilen want dat hoor ik al vaak genoeg bij mijn autodealer.

• bikeboy

Ik geef altijd een eerlijk antwoord.

Een fiets is opgebouwd uit een frame, wielen en andere onderdelen.

Uit dit geheel wordt een fiets gemaakt.

Strikt theoretische als je de zelfde producten gebruikt heb je de zelfde fiets, dat is dus duidelijk.

Maar er is nog een andere factor. Vakmanschap: Elke fiets die de werkplaats verlaat bij de vakman is geheel nagesteld en gecontroleerd, daarbij wordt deze fiets na +/- 2-3 maanden nogmaals nagesteld en gecontroleerd (dit omdat je enige rek in het materiaal kan krijgen denk aan kabels maar veel belangrijker de spaken/wielen).

Dus ELKE fiets ook een Zandstra kan prima fietsen en jaren mee gaan.

In de praktijk is het een ander verhaal, deze fietsen worden niet afgemonteerd (dat heeft met de prijs te maken) en de meeste klanten weten of kunnen het niet zelf, voor de eerste service beurt moeten ze betalen (bij de vakman) en maken daar dan geen gebruik van. Dus na een jaar rijden deze fietsen niet meer goed.

Heeft dus niets met het merk te maken maar met het afmonteren en het onderhoud. Sterker nog de goedkoopste fiets van halfords die goed inelkaar gezet wordt door een fietsenmaker en ook de service beurt krijgt rijdt best goed en kan een paar jaar mee.

is dit een duidelijk antwoordt op je vraag???

Het is een samen hangend geheel van product, kwaliteit en vakmanschap.

Zoals bij alles de vakman is een bepalende factor. Het is alleen jammer dat er bij de internet winkels wordt verteld dat de fiets compleet afgemonteerd is terwijl dat niet zo is en de klant is dan de dupe. Dat is wat ik probeer aan te geven.

De Zandstra fiets op zich hoeft geen slechte fiets te zijn.

bikeboy