Zandstra

• niels

Ok duidelijk antwoord! Kennelijk geen slechte fiets een Zandstra zo lang deze maar goed afgemonteerd is.

Bedankt voor je antwoord. En ik ben het met je eens dat een fiets goed afgemonteerd moet zijn om lekker te fietsen. Ik heb geen ervaring met internetwinkels of deze fietsen goed afmonteren. Ik laat de keus aan een ieder over om te bepalen waar een fiets te kopen.

• Sander (fietspagina)

Dit is een reactie aan alle deelnemers aan deze discussie:

Ik ben zeer teleurgesteld over de manier waarop men hier met elkaar om gaat. Een aantal deelnemers zijn vrij ervaren gebruikers van dit prikbord, jullie zouden toch beter moeten weten.

Het stadium ‘modder gooien’ en (slecht onderbouwde) beschuldigingen uiten is helaas allang bereikt. En dat in een paar dagen tijd (waarin ik even geen tijd om dit forum in de gaten te houden)… Erg jammer.

Als je vermoedens hebt dat iemand iemand onder verschillende namen berichten plaatst, dan meld je dat bij mij, niet op het forum! Als je het bij mij meldt dan kan ik het onderzoeken en eventueel de betrokkenen persoonlijk een waarschuwing sturen of anderzijds maatregelen nemen. Op deze manier blijft de privacy van de prikbord gebruikers zoveel mogelijk gewaarborgd.

Met de berichten over de zogenaamde zelfde ip-adressen (–.cable.quicknet.nl) dwingen jullie mij echter enige openbaarheid te geven over de identiteit van deze personen. Maar eerst dit: de ip-adressen die jullie zien zijn NIET de volledige ip-adressen. Om privacy-redenen is alleen het laatste stukje te zien. Je kunt dus niet zomaar aannemen dat vijf personen met een cable.quicknet.nl adres dezelfde persoon zijn. Quicknet is een grote kabelinternetprovider, met heel veel klanten, dus is het zeker niet ondenkbaar dat verschillende abonnees op dit prikbord aanwezig zijn. Als je vermoedt dat het toch om dezelfde persoon gaat dan kom je naar mij toe, i.p.v. dit als een ‘waarheid’ op het prikbord te gooien.

Als beheerder kan ik namelijk wel de volledige ip-adressen zien. En wat blijkt nu in dit specifieke geval? De starter van dit onderwerp (raaf) is NIET dezelfde persoon als de andere auteurs met het Quicknet ip-adres. (Dus de felle reactie van raaf op de valse beschuldiging is wel begrijpelijk.)

Maar nu: de auteurs T, claudia, Ron en dave zijn wel degelijk dezelfde persoon (of zijn huisgenoten van elkaar)… Dat zie ik aan het (volledige) ip-adres. Dat is uiteraard zeer kwalijk, dus hij/zij is bij deze gewaarschuwd! Of ik nog andere maatregelen neem, daar doe ik hier geen uitspraken over.

Dus het eerder uitgesproken vermoeden blijkt deels waar te zijn. Maar zoals ik al eerder zei, ik keur het ten zeerste af dergelijke beschuldigingen publiekelijk te uiten. Je ziet nu wat er van komt, iemand met goede bedoelingen wordt afgeschrikt om hier ooit nog te komen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

Dus, beste mensen, hou het alsjeblieft een beetje gezellig hier, haal even adem voor je ergens op reageert, ook al ben je ervan overtuigd dat je het bij het juiste eind hebt, soms is het echt beter niet (publiekelijk) op alles te reageren.

Dit soort situaties maakt het beheren van dit prikbord niet echt een feest, en dit is niet de eerste keer… Ik hoop dat jullie dit begrijpen en een beetje meer je best gaan doen.

Ik hou er niet zo van om te dreigen, maar als deze situaties zich steeds vaker gaan voordoen, dusdanig dat ik het niet fatsoenlijk meer kan beheren, dan kan dat een reden zijn om dit prikbord te sluiten. Ik hoop niet dat het ooit zo ver komt, dat meen ik.

Groeten,

Sander van den Berg

fiets(winkels).startpagina.nl

• raaf

Sander bedankt voor deze rehabilitatie en als ik nog eens iets over een bepaalde fiets wil weten kijk ik liever ff verder.Misschien wel bij een echte fietsenboer en niet bij een internetboer want daar heb ik ondertussen mijn banden van vol!

• henri

als we het gemeld hadden bij jouw was er dus niks gebeurd want je was er niet….

ik ben blij dat je alles ontraadseld hebt voor ons.

spammers graag levenslang in de ban

• Sander (fietspagina)

henri schreef:

> als we het gemeld hadden bij jouw was er dus niks gebeurd

> want je was er niet….

Ik heb niet iedere dag tijd om deze prikpagina in de gaten te houden. Als je mij een e-mail stuurt of het formulier “Reactie aan de webmaster” gebruikt dan zie ik dat wel binnen een dag, over het algemeen.

Dus dan was er wel degelijk iets gebeurd…

• löwikfan

Met stijgende verbazing heb ik dit hele verhaal gelezen. Gelijk bij de eerste reactie's zag ik al dat er sprake was van spam van onze “vriend” T. Koeman, alias Claudia, alias Dave, alias Ron.

Het lijkt mij vrij duidelijk dat deze figuur belangen heeft bij ofwel Bikemotion, ofwel Zandrra fietsen ofwel bij allebij.

Ik heb op dit forum regelmatig een beetje tegengas gegeven als er wat te hard werd getrapt naar internetbedrijven zonder gefundeerde onderbouwing. Het lijkt me dat we onze “Vriend” maar voordragen voor een permanente IP ban. een dergelijk kinderachtig gedrag had ik niet verwacht van een bedrijf als Bikemotion.

Ondertussen wil ik Raaf wel een eerlijk antwoord trachten te geven op zijn vraag. Grotendeels ben ik het met Bikeboy eens. (en da's lang niet altijd zo :-) Over het inruilen wil ik nog wel het een en ander kwijt. Persoonlijk vind ik een fiets inruilen een rare zaak anno 2005. Net als bepaalde inruilactie's van wasmachines ed. In feite komt het er op neer dat je “korting” krijgt op de aanschaprijs

Voor een rijwielhandelaar is een 2e hands fiets feitelijk vrijwel niets waard. De zogenaamde inruilprijs is opgebouwd uit een stuk korting en voor een heel klein gedeelte misschien uit wat de rijwielhandelaar echt voor je fiets wil geven.

Anders gesteld, ga naar een rijwielhandelaar en vraag wat ie voor je oude fiets wil geven terwijl je geen nieuwe koopt. Grote kans dat ie niet eens wil kopen, maar als je dan aandringt zal er iets uit komen in de trend van € 20,= ook al is je “gazelle” nog maar 3 jaar oud.De € 150,= die hij bied is dus eigenlijk € 130,= korting op je nieuwe fiets. Je zou ook kunnen vragen wat de fiets moet kosten zonder inruil, waarschijnlijk zal je dan al gauw 10% kunnen krijgen. Je oude fiets zet je op marktplaats oid waar je wel € 150,= harde euries kunt gaan vangen.

Ik denk overigens nog steeds dat er wel internetwinkels zijn die heel keurig omgaan met aflevering, onderhoud, reparatie en garantie afwikkeling. Bij bikemotion krijg ik nu even wat rare gevoelens, maar net als dat er tussen fietsenmakers kaf onder het koren zit is dat helaas ook het geval bij internetwinkels.

Verder ben ik ervan overtuigd dat goede “merkloze” fietsen in de toekomst grote merken als Gazelle en Batavus een heel eind gaan terugdringen. Als je gaat kijken bij atb's en racefietsen zijn er vele “onbekende”merken die het erg goed doen.

Merken als Santos, van Tuyl, Dasia, Red Bull, Van Limpurg, Gossini, Intersens zie je meer bij atb tochten dan Gazelle of Batavus. (en uiteraard de dure merken als cannondale, specialized ed)

De liefhebbers kijken hoe een fiets is afgemonteerd, welke onderdelen er gebruikt zijn en welk frame. Op zich is de genoemde Zandstra fiets, voor zover ik het heb kunnen nagaan, een keurig afgemonteerd fiets waar je jaren plezier van kunt hebben indien hij juist is gemonteerd. Maar als ik Raaf was ging ik toch liever naar een andere aanbieder zoals bvb www.bike.nl of www.fietsgigant.com en zou ik met een boogje om Bikemotion heenrijden.

• bikeboy

Lowikfan,

Waarschijnlijk begrijp je nu beter waarom ik vaak minder positief ben over de internet zaken.

www.bike.nl is van bike & hike tik dat maar eens in:

Natuurlijk zijn er ook goede internet winkels, maar helaas de meeste zijn minder.

Groetjes tot de volgende discusie ;)

Bikeboy

• fietsenmaker

Mag ik even opmerken dat een tweedehands fiets wel degelijk een bepaalde waarde heeft en dat die meer is dan 20 euro. Als een fietsenmaker 130 euro korting zou geven dan kan hij beter direct stoppen met zijn toko.

• Bart

Korting op wat?

Op zijn geadverteerde prijs?

Of op de adviesprijs?

Want EUR 130 korting op een adviesprijs is echt geen uitzondering.

• fietsenmaker

130 euro korting op adviesprijs normaal ???????? Pardon, op B-merk fietsen misschien maar niet op de A-merken. Als een fietsenmaker 130 euro korting zo geven op zijn fietsen, zoals bijv. gazelle en batavus, dan ben je volgens mij niet goed bezig. De consument kan wel denken dat er net zoveel op fietsen wordt verdiend als in de kledingbranche. 50 - 75% korting .

Mijn mening is dat als een ondernemer??? op deze manier zijn/haar producten verkoopt dat deze onmiddelijk het dealerschap moet verliezen.