Dit is een reactie aan alle deelnemers aan deze discussie:
Ik ben zeer teleurgesteld over de manier waarop men hier met elkaar om gaat. Een aantal deelnemers zijn vrij ervaren gebruikers van dit prikbord, jullie zouden toch beter moeten weten.
Het stadium ‘modder gooien’ en (slecht onderbouwde) beschuldigingen uiten is helaas allang bereikt. En dat in een paar dagen tijd (waarin ik even geen tijd om dit forum in de gaten te houden)… Erg jammer.
Als je vermoedens hebt dat iemand iemand onder verschillende namen berichten plaatst, dan meld je dat bij mij, niet op het forum! Als je het bij mij meldt dan kan ik het onderzoeken en eventueel de betrokkenen persoonlijk een waarschuwing sturen of anderzijds maatregelen nemen. Op deze manier blijft de privacy van de prikbord gebruikers zoveel mogelijk gewaarborgd.
Met de berichten over de zogenaamde zelfde ip-adressen (–.cable.quicknet.nl) dwingen jullie mij echter enige openbaarheid te geven over de identiteit van deze personen. Maar eerst dit: de ip-adressen die jullie zien zijn NIET de volledige ip-adressen. Om privacy-redenen is alleen het laatste stukje te zien. Je kunt dus niet zomaar aannemen dat vijf personen met een cable.quicknet.nl adres dezelfde persoon zijn. Quicknet is een grote kabelinternetprovider, met heel veel klanten, dus is het zeker niet ondenkbaar dat verschillende abonnees op dit prikbord aanwezig zijn. Als je vermoedt dat het toch om dezelfde persoon gaat dan kom je naar mij toe, i.p.v. dit als een ‘waarheid’ op het prikbord te gooien.
Als beheerder kan ik namelijk wel de volledige ip-adressen zien. En wat blijkt nu in dit specifieke geval? De starter van dit onderwerp (raaf) is NIET dezelfde persoon als de andere auteurs met het Quicknet ip-adres. (Dus de felle reactie van raaf op de valse beschuldiging is wel begrijpelijk.)
Maar nu: de auteurs T, claudia, Ron en dave zijn wel degelijk dezelfde persoon (of zijn huisgenoten van elkaar)… Dat zie ik aan het (volledige) ip-adres. Dat is uiteraard zeer kwalijk, dus hij/zij is bij deze gewaarschuwd! Of ik nog andere maatregelen neem, daar doe ik hier geen uitspraken over.
Dus het eerder uitgesproken vermoeden blijkt deels waar te zijn. Maar zoals ik al eerder zei, ik keur het ten zeerste af dergelijke beschuldigingen publiekelijk te uiten. Je ziet nu wat er van komt, iemand met goede bedoelingen wordt afgeschrikt om hier ooit nog te komen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
Dus, beste mensen, hou het alsjeblieft een beetje gezellig hier, haal even adem voor je ergens op reageert, ook al ben je ervan overtuigd dat je het bij het juiste eind hebt, soms is het echt beter niet (publiekelijk) op alles te reageren.
Dit soort situaties maakt het beheren van dit prikbord niet echt een feest, en dit is niet de eerste keer… Ik hoop dat jullie dit begrijpen en een beetje meer je best gaan doen.
Ik hou er niet zo van om te dreigen, maar als deze situaties zich steeds vaker gaan voordoen, dusdanig dat ik het niet fatsoenlijk meer kan beheren, dan kan dat een reden zijn om dit prikbord te sluiten. Ik hoop niet dat het ooit zo ver komt, dat meen ik.
Groeten,
Sander van den Berg
fiets(winkels).startpagina.nl