IK ZOEK EXTREEM ZACHT ZADEL
Ik heb een gewone ‘klassieke’ herenfiets met een standaard zadelpen. Dus ik heb geen sportfiets of ATB.
Ik zoek een extreem zacht en comfortabel fietszadel, omdat ik nogal zwaar ben en veel moet fietsen. Het zadel hoeft niet mooi te zijn.
BESCHRIJVING ZADEL
Ik heb nu het volgende zadel op het oog: Een breed, dik fietszadel met een gleuf in het midden in de lengterichting en een zwarte plastic onderkant.
De bovenkant is van mat, stroef rubber met een soort schubbenmotief. En aan de achterkant en in de gleuf is het zadel grijs. Aan de voorkant staat opzij: ‘Comus’ en op de onderkant staat: ‘Velo’. Ik vind het zadel niet mooi, maar dat vind ik helemaal niet belangrijk.
ZADEL BEWEEGT MEE MET BENEN
Dit zadel schijnt aan de achterkant mee te bewegen met je bovenbenen. Dus aan de achterkant is het linkerdeel van het zadel een beetje flexibel verbonden met het rechterdeel. Daardoor heeft dit zadel een klein beetje het effect van ‘wiebelen’.
VRAGEN
1. Is dat wiebel-effect prettig vanwege het effect van meeveren met de bewegingen van de benen, of geeft het minder controle over de fiets?
2. En kan dit systeem misschien extra wrijving en druk geven bij een man, doordat je kruis voortdurend een beetje van links naar rechts beweegt over het zadel?
3. Weten jullie misschien andere zadels die nòg zachter zijn?
FOTO
In de onderstaande advertentie wordt dit zadel genoemd: ‘Comus City’ en staat een foto hiervan:
http://216.239.59.104/search?q=cache:g4ZVHtxjlsAJ:www.marktplaza.nl/Comus-City-zadel-1219023.php+Comus+city+zadel&hl=en
Alvast erg bedankt voor het meedenken.
Vriendelijke groet,
Joop